در مراسم رونمایی از «تماس»، مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی مطرح شد:
صحرایی: آموزش سهامداران در بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران: کمبود آموزش از مجاری رسمی و مجوزدار یکی از چالشها در بازار سرمایه است
تهران ( پانا) - مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران میگوید ایجاد زیرساختها، شفافسازی، پاسخگویی و آموزشی موضوعاتی است که باید در بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد، کمبود آموزش از مجاری رسمی و مجوزدار یکی از چالشها در بازار سرمایه است که باید برای آن برنامهریزی شود.
علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مراسم راهاندازی و رونمایی از «تماس»، مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی اظهار کرد: « بازار سرمایه در یک سال گذشته تغییرجهت اساسی داده است و ورود به بازار سرمایه مورد توجه جامعه قرار گرفته است. اگر در ابتدای سال ۹۸ روزانه ۳۵۰ هزار نفر در بازار سرمایه فعال بودند اکنون این تعداد به ۸۵۰ هزار نفر افزایش یافته است که با احتساب دارندگان سهام عدالت این تعداد افزایش خواهد داشت.»
وی ادامه داد: « ایجاد زیرساختها، شفافسازی، پاسخگویی و آموزشی موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و کمبود آموزش از مجاری رسمی و مجوزدار یکی از چالشها در بازار سرمایه است که باید برای آن برنامهریزی شود.»
صحرایی خاطرنشان کرد: « افزایش عمق، سواد و دانش سهامداران و مانایی آنها در بازار سرمایه از اهمیت ویژه برخوردار است. نسل جدید و جوانان اکنون به بازار سرمایه ورود پیدا کردهاند و متناسب با دانش خود به خدمات مناسبتری نیز نیاز دارند.»
مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: « با ایجاد زیرساختهای تکنولوژی باید فضای حضور سهامداران را داغ نگه داشت و صنعت کارگزاری با ارایه خدمات مناسبی مانند سامانه پاسخگویی موجب میشود تا مقامهای ناظر نیز حمایت خود را از سهامداران داشته باشند.»
بازار سرمایه و نفوذ آن در اقتصاد ایران افزایش یافته است
رحمان بابازاده، مدیرعامل کارگزاری فارابی در مراسم راهاندازی و رونمایی از «تماس»، مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی اظهار کرد: « طی دو سال گذشته اتفاقهای مهمی در بازار سرمایه به وجود آمده است و بازار سهام از وضعیت چند دههزاری به چندصد و چند میلیون و چند ده میلیونی حرکت کرده است و نشان میدهد که این بزرگ شدن وجهه مناسبی برای این بازار است و نشان از عمق بازار سرمایه و نفوذ آن در اقتصاد ایران دارد.»
وی ادامه داد: « این وضعیت ضرورت کارکردهای دقیقتر در بازار سهام را یادآور میشود و ما نیز در کارگزاری فارابی در تلاش هستیم تا فعالیت در این بازار را به رضایتمندی مشتریان در این بازار بدل کنیم.»
بابازاده عنوان کرد: «ایجاد زیرساختهایی برای نحوه فعالیت در این بازار از جمله تلاشهایی است که در فارابی انجام شده است و در آن پیشقدم بودهایم از عرضه آنلاین سهام در این مرکز کلید خورد و سایر فعالان و رقبا نیز تحت فشار مشتریان در این زمینه گام برداشتند و اتفاقهای خوبی در این عرصه رقم خورد.»
وی ادامه داد: « با تماس ما اولین کارگزاری ۲۴ ساعته خدمات و ۷ روز هفته خواهیم بود و طی شبانهروز مشتریان هر سوالی که داشته باشند میتوانند با این مرکز مطرح کنند و ما درصدد هستیم تا با استفاده از ارایه اطلاعات مسائل و مشکلات مردم را پاسخ دهیم.»
مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به ۳۰ هزار تماس مرتبط با سهام عدالت در یک روز، تصریح کرد: « حجم سوالات مشتریان کماطلاع ما را در معرض تعمق بیشتر در این بازار قرار خواهد داد و هدف ما بزرگ و بزرگتر کردن بازار و کمک به صنعت و اقتصاد کشور است.»
بابازاده اظهار کرد: « با سامانه سعدی برای سهامداران عدالت بیشترین میزان مراجعه به آن صورت گرفت و افرادی که مایل به فروش سهام عدالت خود بودند از طریق این سامانه موفق به انجام این کار شدند.»
ارسال دیدگاه