علی‌اصغر مونسان تاکید کرد:

روند رو به رشد طرح تجاری‌سازی صنایع دستی

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اسلامشهر اعلام کرد تمام تلاشمان را به خدمت گرفته‌ایم تا بازار صنایع دستی ایران بزرگ شود. این موضوع یکی از مزیّت‌ های ظرفیت داخلی کشور است که هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
روند رو به رشد طرح تجاری‌سازی صنایع دستی

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه دائمی صنایع دستی در حوزه فرش دستباف و صنایع چوب وابسته را در شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران واقع در احمد آباد مستوفی افتتاح کرد و در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هویت ایرانی اسلامی سال‌ها بعد از انقلاب توسط مسئولین ارشد نظام و علی الخصوص مقام معظم رهبری مورد تاکید است و هم اکنون خوشحالم که اعلام کنم هنرمندان صنعتگر ما این مورد را محقق کرده اند.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه حوزه صنایع دستی، بخش کاربردی کردن آن و حضور فعال در بازار از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار بود که هم اکنون تحقق یافته و تقریباً تمام ملزومات یک خانه ایرانی در کشور طراحی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: آثار و هنرهای صنایع دستی برگرفته از مدیریت‌های ایرانی اسلامی است و سال‌ها فکر می‌کردیم که استفاده از این هنرها نشانه‌های عقب‌ماندگی است و آن‌ ها را کنار گذاشته و به سمت طرح‌ های اروپایی رفته بودیم، در حالی که داشته‌ های فرهنگی بسیار خوبی داریم که اکنون در قلب اروپا با قیمت‌های بسیار خوب مورد توجه بوده و در جامعه امروز ایران نیز جاری شده است.

مونسان تاکید کرد: تمام تلاشمان را به خدمت گرفته‌ایم تا بازار صنایع دستی ایران بزرگ شود. این موضوع یکی از مزیّت‌ های ظرفیت داخلی کشور است که هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست.

او گفت: یکی از معضلات صنایع دستی ما این بود که هنرمندان به طور جدا در واحدهای کوچک با آن کار می‌کردند و نیاز بود که سرمایه‌ گذارانی در عرصه حاضر شوند و هنرمندان و واحد های کوچک را کنار یکدیگر قرار دهند تا با ایجاد هم‌ افزایی شرایط بهتر و متناسب با سلیقه بازار ارائه شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اثر ویروس کرونا بر بازار صنایع دستی افزود: در بدترین شرایط مالی دولت، کمک‌ های مالی خوبی از سوی دولت به آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص یافت و نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان در همین بخش سقف حمایتی بود که توسط دولت تجهیز شد و از ده بخشی که مقرر شد توسط دولت حمایت شوند، 3 بخش مربوط به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که یک بخش آن تولید و فروش صنایع دستی است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار