مدیر کل دفتر پیش دبستانی:
ارتقای توانمندیهای حرفهای مربیان پیش دبستانی عامل کیفیتبخشی نظام تعلیم و تربیت است
تهران (پانا) - مدیر کل دفتر پیش دبستانی ارتقای توانمندی های منابع انسانی دوره پیش دبستانی را عامل اصلی کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این دوره عنوان کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، رخساره فضلی مدیر کل دفتر پیش دبستانی در نشست دبیرخانه کشوری جذب و نگهداشت و آموزش نیروی انسانی دوره پیش دبستان که با حضور معاونین و روسای ادارات دوره اول استانهای کردستان، کرمانشاه، زنجان و همدان برگزار شد گفت: «یکی از مهمترین موضوعاتی که در سنوات اخیر مورد توجه قرار گرفت و در اولویت فعالیتهای دفتر پیش دبستانی قرار دارد جذب نیروهایی است که بتوانند کیفیت آموزشی را ارتقا بخشند. در این راستا در دفتر پیش دبستانی نظام شایستگی نیروی انسانی دوره پیش دبستان طراحی شده است که این نظام با همکاری دانشگاه فرهنگیان و سایر حوزههای مرتبط با آموزش و پرورش طراحی شده است و جلسات تخصصی در قالب ۸ کار گروه تخصصی بر روی محورهای ارتقای شایستگی مربیان برگزار شد، کارهای پژوهشی و مطالعات تطبیقی انجام شد و مورد ارزیابی قرار گرفت و فایل نهایی موضوع در اختیار استان کردستان قرار گرفته است. استان کردستان هم در این راستا زحمات زیادی را متقبل شده و تولیدات زیادی را انجام داده است و اکنون زمان آن رسیده است که به عنوان یکی از اعضای کمیته و تیمی که میخواهیم برای توسعه کیفی دوره پیش دبستانی گام برداریم، این محتواهای تولید شده را در قالب فایلهای اجرایی درآوریم.»
مدیر کل دفتر پیشدبستانی ادامه داد: «انتظار داریم حاصل این هم اندیشیها پاسخ به دو سوال اصلی باشد سوال اول این است که برای جذب نیروهای پیش دبستان در بخشهای دولتی و غیردولتی چه معیارها و ملاکهای در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد نکته دوم که بحثی بسیار جدی است و خوشبختانه چارچوب اولیه آن در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است تدوین شیوه اجرای ارتقای تواناییها و شایستگیهای حرفهای مربیان است تا بتوانند کیفیت لازم را در نظام تعلیم و تربیت دوره پیش دبستانی محقق کنند.»
وی افزود: «آنچه به عنوان نظام شایستگی از سوی ستاد و دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است در پارهای از موارد شاید نیاز به اصلاحاتی داشته باشد که کمیته معین (دبیرخانه جذب نگهداشت و آموزش) میتوانند با کار کارشناسی ضمن نقد راهکارهای پیشنهادی بهبود فرایند را اعمال کنند.»
فضلی اظهار امیدواری کرد با کمک اعضای دبیرخانه ملی بتوانیم زمینه اجرای نظام شایستگی حرفهای منابع انسانی دوره پیش دبستان با اولویت مربیان را فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه