فولادوند: در آموزش مجازی شهر تهران طلایه دار این عرصه شد

تهران (پانا) - پنجمین نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونین مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونان اداره کل و مدیران مناطق نوزده گانه و معاونان پرورشی و روسای ادارات در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: در آموزش مجازی شهر تهران طلایه دار این عرصه شد

فولادوند ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و اقامه کنندگان قیام 15خرداد گفت: آموزش و پرورش شهر تهران از بزرگترین ادارات کل در کشور است و به نوعی پیشانی کشور در این حوزه است. در مهرماه سال گذشته سال تحصیلی با مشکلات نیروی انسانی و فضای آموزشی آغاز شد. در اواسط سال موضوع سیل سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد و مناطق با جهادگری، کمک های ارزشمندی داشتند و کم کم برای انتخابات آماده شدیم. سه تا چهار ماه تلاش فشرده و سخت در مناطق باعث شد انتخابات بخوبی و با موفقیت تمام شود. تلاش و کوشش شما عزیزان نتیجه داد و هنوز از انتخابات فارغ نشده بودیم که ویروس منحوس کرونا در جامعه باعث رعب و وحشت شد.
وی افزود: از زمانیکه این اتفاق شکل گرفت شما به عنوان فرماندهان خط مقدم آموزش در کنار پرسنل درمانی، حماسه خاموشی در آموزش آفریدید. فکر نمی کردیم تعطیلات طولانی شود اما برخی مدارس ما پیشرو بودند. در شروع آموزش مجازی، شهر تهران اولین استانی بود که وارد این عرصه شد و با تلاش شما بزرگواران و فرهنگیان، طلایه دار آموزش در کشور شد و بهترین ها در عرصه تعلیم و تربیت در صدا و سیما وارد شدند و حرکت آموزشی بزرگی شکل دادند. اما به دلیل اینکه این شبکه ها نمی توانستند نیازمندی ها را برآورده کنند، متاسفانه کار مشارکتی جواب نداد. آموزش و پرورش در قالب شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) وارد عرصه شد و یک انقلاب دیجیتالی در تاریخ آموزش و پرورش رخ داد. ما سالیان سال تجهیزاتی داشتیم اما با شیوع کرونا در عین حال که متاسفانه جان هموطنان ما را گرفته شد اما آموزش و پرورش این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
وی افزود: در دیداری که امروز با وزیر محترم داشتم ایشان تاکید کردند که انتظار دارند در حوزه شهر تهران شبکه شاد توسعه پیدا کند، بطوریکه معلمان و مدیران مدارس بتوانند باهم ارتباط بگیرند و مدیران مناطق بتوانند ارتباط خوب و راحتی با مدیران مدارس شان داشته باشند و از تمام ظرفیتهای این شبکه استفاده شود و تهران در این مهم تمام تلاش خود را دارد تا دانش آموزانش بهترین استفاده را از این فرصت ببرند.
فولادوند گفت: آموزش در شبکه شاد و بعد بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان فرصتی شد تا دانش آموزان مان رفع اشکال داشته باشند و اکنون آزمون های پایان سال بخوبی درحال انجام است و این ایام شما یک روز استراحت نداشتید و معلمان ما بیست و چهار ساعت آنلاین بودند و شاهد این مدعا، اولیا 14میلیون دانش آموز هستند. دبیران متعهد و سخت کوش که تلاش شان قابل وصف نیست در این مرحله هم گل کاشتند. مدیران مناطق و معاونین محترم و کارشناس مسئولان و کارشناسان و همه عوامل آموزشی آستین همت بالا زدند.
فولادوند با تقدیر از فعالیت حوزه پرورشی شهر تهران گفت: در حوزه پرورشی هم کارهای بسیار خوبی انجام شد که باید از آقای کریمی، معاون پرورشی شهر تهران و روسای محترم ادارات و معاونان پرورشی مناطق نوزده گانه تقدیر داشته باشیم. همچنین در حوزه متوسطه و ابتدایی هم تلاش زیادی انجام شده است که خوشبختانه ثمرات ارزشمندی داشته است.
فولادوند گفت: در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی انحرافات سال گذشته مشخص شده و نیازها و کمبودها مشخص شده و 27راهکار هم اعلام کردیم.
وی در ارتباط با موضوع کمبود فضای آموزشی شهر تهران گفت: شهر تهران با 150هکتار کمبود فضای آموزشی روبروست. تعداد 850فضای آموزشی ما وضعیت قرمز دارند و ستاد بحران هم اعلام کرده اند که وضعیت این مناطق بحرانی است.
فولادوند گفت: باید تلاش کنیم در این بیش از یکسالی که دولت حضور دارد از فرصت ها استفاده کنیم و اگر سرباز نظامیم باید شبانه روزی کار کنیم و شایعه سازی را کنار بگذاریم. ما با نماینده های فعلی مجلس هم مشکلی نداریم و باهم همکاری داریم و مدیران ما بهترین و وفادارترین مدیران کشور هستند.
وی افزود: موضوع ثبت نام را داریم. نقطه تلاقی ما با جامعه ثبت نام و نقل و انتقالات است و ما قبول کردیم در این جایگاه باشیم پس باید سعه صدر داشته باشیم. پاسخ همکاران را بدهیم. از لحاظ اخلاقی معطل کردن همکار دم در اتاق اشتباه است و باید این مهم را جدی بگیریم. در تابستان وقت ویژه برای همکاران و اولیا بگذاریم. در موضوع ساماندهی این مباحث توجه شود. همچنین سال گذشته تجمیع مدارس با حرف و حدیث های بسیاری مطرح شد. در این شرایط ما موافق این مهم هستیم و باید در تجمیع همصدا باشیم. در موضوع جابجایی مدیران مدارس باید قانونی باشد تا ندیران لایق جایگزین شوند. هرچه در انتصاب مدیران مدارس دقت کنیم به خودمان کمک کرده ایم و این انتصاب بر اساس قوانین باید باشد.
مدیر کل شهر تهران افزود: موضوع امتحانات را روسا و معاونین مناطق خودشان پیگیری کنند. ما علاوه بر موضوع پروتکل بهداشتی مساله ارسال الکترونیکی سوالات را داریم که باید امنیت سوالات حفظ شود. برای هر کدام از این موضوعات باید یک اکیپ داشته باشید تا این دو به نحو احسنت انجام شود. همچنین ثبت نام کتب را خود مدیران پیگیر باشند تا منظم و به موقع انجام شود. این ایام سالگرد گرامیداشت مرحوم حافظی است و باید یاد و نام شان را گرامی داریم.

در پایان نشست فولادوند از مدیران بازنشسته مناطق 14و15 تقدیر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار