حسینی خبر داد
دریافت 1500 محتوای آموزشی برای بارگذاری در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد در راستای ایجاد پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه تا کنون ۱500 اثر از استانها دریافت شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی گفت: از این تعداد اثر، استانهای تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان ها پیشتاز هستند. استانهای کرمان، شهرستانهای تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استانهای فعال در این عرصه هستند.
وی افزود: از بین ۱۵۰۰ اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانشآموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانشآموزان با آسیب بینایی و شنوایی، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانشآموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانشآموزان طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به دانشآموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی است.
معاون وزیر با اشاره به استانهای ارسال کننده آثار افزود: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان، در حوزه مشکلات یادگیری استانهای آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کردهاند.
وی گفت: در حوزه دانشآموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی، در موضوع دانشآموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستانهای تهران و خوزستان، در حوزه دانشآموزان کم توان ذهنی استانهای کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استانهای آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کردهاند.
معاون وزیر با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آثار گفت: این آثار پس از ارزیابی و داوری در این کارگروه در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری خواهد شد تا از این طریق امکان دسترسی با کیفیت به آموزش برای همه دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.
معاون وزیر با اشاره به فعالیتهای انجام شده در ایام کرونا افزود: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیتهای یاددهی و یادگیری از سوی معلمان سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی ساری و جاری است.
وی افزود: ارسال بستههای آموزشی برای دانشآموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راهاندازی پایگاههای آموزش مجازی، آموزشهای مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیتهای این ایام است.
ارسال دیدگاه