به منظور ایجاد رضایتمندی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی انجام شد؛

فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی تأمین اجتماعی از امروز حذف شد

سامانه استحقاق درمان تامین اجتماعی جایگزین تاریخ اعتبار دفترچه‌ها شد

شیراز(پانا)-مدیر کل تامین اجتماعی فارس از حذف فرایند تامین اعتبار دفترچه درمانی تامین اجتماعی خبر داد و گفت روش مراجعه حضوری برای تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی از امروز اول خردادماه حذف و روش الکترونیکی جایگزین آن می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۵۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی تأمین اجتماعی  از امروز حذف شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی فارس ابراهیم کشاورز اظهار کرد: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور ایجاد رضایتمندی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی و همچنین برای کاهش مراجعه مخاطبین، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

کشاورز افزود: از امروز اول خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب تامین اجتماعی در راستای تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

او با اشاره به چگونگی اخذ استعلام برخورداری از حمایت‌های درمانی گفت: بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل با رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمام مراکز درمانی با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین USSD، Mobile APP و سامانه medical.tamin.ir انجام می شود و راه‌اندازی سایر ابزارهای فنی استعلام برخورداری از حمایت‌های درمانی مانند پیامک و سامانه‌های تحت وب دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: سامانه‌های استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.
کشاورز ادامه داد: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود و در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به نحوه استعلام برخورداری فرزندان پسر و دختر بیمه شدگان از حمایت‌های درمانی گفت: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

به گفته کشاورز سازمان تامین اجتماعی برای سهولت بیشتر و آگاهی بیمه شدگان و مستمری بگیران سند راهنمای کاربری این طرح را تدوین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار