معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

برگزاری اولین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس استان

سنندج (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اجرای اولین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه با شعار هر مدرسه یک پایگاه همدلی در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی، در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین روزه دار، از اجرای اولین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر کمک به اقشار آسیب پذیر در وقوع پدیده ویروس کرونا و همچنین تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود.

وی در ادامه به اهداف برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه اشاره کرد و احیاء روحیه انفاق، تقویت روحیه کرامت و ترویج فرهنگ نوع دوستی، تلاش، ایثار و مشارکت جویی در بین دانش آموزان، همدلی و همراهی با دانش آموزان و خانواده های آسیب دیده از کرونا و انسجام بخشی هدایای دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا برای خانواده های نیازمند را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد.

نریمانی با بیان اینکه سه هزار مدرسه طرح شهید بهنام محمدی، سه هزار و 500 مدرسه انقلاب، 750 مرکز دارالقرآن کریم و هزار و ۱۱۸۱ کانون فرهنگی تربیتی در کشور مجری این برنامه معنوی هستند، گفت: در استان کردستان نیز مراکز مذکور با محوریت بسیج دانش آموزی مجری طرح هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه علاوه بر اهداف تربیتی هدف از اجرای این پویش ارائه بسته ارزاق ویژه خانواده های نیازمند است، گفت: جهت افزایش مشارکت مردمی بخشی از اقلام با پشتیبانی قرارگاه کشوری بسیج دانش آموزی و الباقی توسط مشارکت های مردمی تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به نحوه توزیع هدایا نیز اشاره کرد و گفت: تمامی اقلام و هدایای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده، با هماهنگی سازمان بسیج دانش آموزی و توسط واحدهای آموزشی، مراکز دارالقرآن، کانون های فرهنگی، تربیتی انجام می شود و بعد از جمع آوری کمک توسط شهرستان ها و مناطق، هر مقدار کمک جمع آوری شده بین دانش آموزان و خانواده های نیازمند همان مدرسه یا مدارس همجوار توزیع خواهد شد.

نریمانی تاکید کرد: اولویت توزیع با خانوادهای دانش آموز نیازمند مدرسه، محله با محوریت مدرسه های اطراف و محله های حاشیه شهر است و فرایند شناسایی و توزیع از طریق اطلاعات موجود خانوادها با نظر نهایی مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار