به بهانه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در گفت و گو با پانا عنوان شد:

پیشتازان سازمان دانش آموزی منش های تشکیلاتی خود را در عرصه عمل تمرین می کنند

مشهد(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت پیشتازان سازمان دانش آموزی پیشتاز جامعه هستند و منش های تشکیلاتی را نه تنها در محدوده کلاس و ذهن؛ بلکه در عرصه عمل تمرین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان سازمان دانش آموزی منش های تشکیلاتی خود را در عرصه عمل تمرین می کنند

علی محمد یونسی با تبریک بیست و یکمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این سازمان حاصل روزها و ساعتها مطالعات و کار کارشناسی است که با اهداف و ماموریت های مشخص و دو ویژگی ممتاز عمومی و غیر دولتی بودن در اردیبهشت 1378 شروع به کار کرد.

وی افزود: پیشتازان سازمان دانش آموزی بیش از دو دهه است که در مدارس سراسر کشور به مدد مدرسان و مربیان توانمند و علاقه مند فعالیتهای درخشانی را انجام داده و کارنامه بسیار موفقی در تربیت مدیران آینده جامعه بر جای گذاشته است.

یونسی ادامه داد: بزرگترین ثمره و نتیجه فعالیت مربیان عاشقی که در خدمت تشکیلاتی سنگ تمام می گذارند، تربیت دانش آموزان فراوانی است که امروزه در جای جای جامعه به خدمت مشغولند و هر یک در محیط پیرامون خود تاثیر گذارترین فرد هستند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: بدون شک برای مرتفع کردن مشکلات و کاستن از آسیب های موجود در حوزه های فردی، جمعی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و... مسیری جز آموزش و پرورش نیست، برای تحقق اهداف و راهبردهای ارزشمند سند تحول بنیادین در تعلیم و تربیت دانش آموزان رشید، آگاه، جامع و همه جانبه در ساحتهای مختلف و در یک کلام دانش آموز تراز فرهنگ غنی اسلامی ایرانی محمل و مجرای غیر رسمی و غیر کلاسیک لازم است تا با محور قرار دادن علایق و نیازهای مخاطب، این رسالت را بر عهده بگیرد، بدون تردید این مهم در تشکل های دانش آموزی از جمله در مجموعه تشکل های سازمان دانش آموزی تحقق می یابد، برنامه ها و فعالیت هایی که مخاطبان در تهیه و تولید در برنامه ریزی و اجرا در نظارت و ارزیابی آن محلی از اعراب داشته باشد.

وی تربیت اجتماعی دانش آموزان را ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی عنوان کرد و افزود: امروزه شاهد هنرنمایی مدرسان و مربیان و دانش‌آموزان هستیم که در مناسبت های مختلف دینی و ملی و پیشامدهای شیرین و تلخ جامعه به واقع پیشتاز دستگاه آموزش و پرورش و پیشتاز جامعه هستند و منش های تشکیلاتی را نه تنها در محدوده کلاس و ذهن بلکه در عرصه عمل تمرین می‌کنند، پاسداشت مناسبت های دینی و ملی، جریان آفرینی های خودجوشی نظیر کمک به دانش آموزان آسیب دیده در حوادث طبیعی سیل و زلزله، پاسداشت خدمات شهدا، جانبازان و پرستاران معلمان و مربیان، آتشنشانان و...، شرکت در راهپیمایی های مختلف، کرسی های آزاداندیشی و شورآفرینی و در انتخابات برای حضور حداکثری بخشی از این اقدامات است.

یونسی؛ توسعه کمی تشکیلات سازمان دانش آموزی را مهم دانست و گفت: هرچه خانواده سازمان دانش آموزی گسترده تر باشد، دانش آموزان بیشتری تعالیم و مهارتهای لازم را برای زندگی آموخته و به کار می‌بندند؛ اما متوقف شدن در توسعه کمی صرف پسندیده نیست. سازمان دانش آموزی در این چند سال توانسته است جمعیت هدف خود را چند برابر کند به طوری که امسال بالغ بر ۲۱۰ هزار دانش‌آموز جذب این تشکیلات شده است.
وی مدرسان و مربیان سازمان دانش آموزی را از ارکان اساسی این سازمان دانست و افزود: دوره‌های مختلف آموزشی برای این عزیزان می تواند در جهت کیفیت‌بخشی و انتقال مفاهیم به دانش آموزان موثر باشد.

وی گفت: شرایط به وجود آمده سال تحصیلی جاری و تعطیلی مدارس به دلیل حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ها در برابر بیماری کرونا حضور و فعالیت تشکل های دانش آموزی در بستر فضای مجازی را بیشتر مشهود کرد. سازمان دانش آموزی به این منظور تابستان امسال جشنواره تولید محتوای آموزشی و تربیتی جهت استفاده در فضای مجازی و شبکه شاد برگزار می کند تا شاید بخشی از آموزش های تشکیلاتی از این طریق کامل شود، هرچند هیچ آموزشی نمی‌تواند جای آموزش حضوری و ارتباط مربی و دانش آموز را بگیرد.

وی گفت: همچنین در ایام تعطیلات اجباری کرونا سازمان دانش آموزی استان مسابقه «چگونه کرونا را شکست دهیم» در قالب آثار نقاشی و کاریکاتور، خطاطی(خط تحریری ونستعلیق)، طراحی پوستر، تهیه کلیپ، شعر و داستان نویسی و متن ادبی، در فضای مجازی برای دانش آموزان پیشتاز را برگزار کرد که 1350 دانش آموز در این برنامه شرکت کردند و پس از داوری به 100 اثر برگزیده جوایزی اهدا شد.

یونسی اظهار کرد: امیدوارم با حمایت های هر چه بیشتر مسئولین و تلاش های همه مدرسان، مربیان و اعضای سازمان همچون گذشته و بیشتر از آن در مسیر اجتماعی شدن دانش آموزان و تحقق اهداف تربیتی سند تحول بنیادین گامهای موثری برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار