مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

منابع طبیعی نقش اساسی در توسعه پایدار کشور دارد

خبرگزاری پانا: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: منابع طبیعی نقش اساسی در توسعه پایدار کشور دارد.

کد مطلب: ۱۰۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

یوسف یوسفی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: منابع طبیعی نقش موثری در توسعه پایدار کشور دارند؛ بنابراین حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع، همچنین بهره برداری اصولی و صحیح از این منابع از اصلی ترین دغدغه های مسئولین ذیربط تلقی می شود.

وی با اشاره به نقش مردم در حفظ این منابع، ابراز کرد: مردم بیشترین نقش را در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و انتقال این میراث گرانبها به آیندگان دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد:آگاهی مردم نسبت به فواید منابع طبیعی و حضور صحیح آنها در طبیعت و بهره برداری درست از مراتع توسط مردم می تواند در این راستا موثر واقع شود.

یوسفی اظهار داشت: با توجه به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: «مساله حفظ منابع طبیعی مساله تجملاتی نیست، یک مساله درجه دو نیست، یک مساله حیاتی است» ؛ بایدتمامی مردم در حفظ این منابع کوشا باشند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و حضور بیشتر مردم در طبیعت، بیان داشت: بیشترین آتش سوزی ها و خسارات وارده به منابع طبیعی و محیط زیست در فصل تابستان صورت می گیرد؛ زیرا افرادی که برای گذراندن اوقات فراغت و استفاده از طبیعت به این مکان ها پناه می برند ناآگاهانه و از روی غفلت سبب از بین رفتن بخشی از طبیعت می شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی وقوع حریق و آتش سوزی را به عنوان مهمترین عامل از بین برنده مراتع، جنگل ها و باغات عنوان کرد و اظهار داشت: افرادی که برای گذراندن اوقات فراغت خود به طبیعت می روند باید نکات ایمنی بسیاری را رعایت کنند که از آن جمله می توان به خاموش کردن کامل آتشی که برای طبخ غذا فراهم کرده اند، اشاره نمود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترویج فرهنگ آشتی با طبیعت و حضور صحیح مردم در طبیعت از مهمترین عوامل حفظ منابع طبیعی در کشور بشمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار