مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

سازمان دانش‌آموزی در تمام حوزه‌های تربیتی اثرگذار است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اثرگذار خواندن نقش سازمان دانش‌آموزی در تمام حوزه‌های تربیتی، بر توجه به این سازمان و ظرفیت‌های آن تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی در تمام حوزه‌های تربیتی اثرگذار است

علی‌رضا سعدی‌پور با حضور در گروه مجازی «هم‌اندیشان پیشتاز» مربوط به مربیان پیشتاز فعال و رؤسای سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق مازندران که در کارگروه فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی استان تشکیل شده است، ضمن نشست مجازی با اعضا و شنیدن نظرات و خواسته‌های آنان، گفت: «رسالت مهم آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین در تراز جمهوری اسلامی است. تربیت به معنای فراهم کردن بستر تبدیل استعدادهای دانش‌آموزان از بالقوه به بالفعل. امروزه اگر از تربیت فرزندانمان صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی را به صورت متوازن و متعادل رشد دهیم.»

او تربیت را یک محتوای کیفی برشمرد که قابل نمره‌دهی نیست و گفت: «تدریس ناظر به انتقال معلومات است. معلم مفاهیم را انتقال می‌دهد که یک مقوله کمی است. هدف ما در آموزش و پرورش در گام نخست، جامعه‌پذیری دانش‌آموزان است، سپس شکوفایی استعدادهای نهفته آنان و سوم تربیت سرمایه اجتماعی. آموزش و پرورش زیربنای توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یک کشور است و به آموزش و پرورش با نگاه توسعه‌مدار باید بنگریم.»

سعدی‌پور گروه مجازی هم‌اندیشان پیشتاز را اتاق فکری برشمرد که در حال استفاده از افکار یکدیگر هستیم و ادامه داد: «نقاط مهم و اساسی در آن مطرح می‌شود و من نیز همه را یادداشت کرده‌ام و به یکی یکی آن‌ها پاسخ می‌دهم و مسائلی را به آن‌ها اضافه می‌کنم تا با استفاده از خرد جمعی خود به اهداف مطلوب آموزش و پرورش برسیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که اگر بتوانیم نگاه جامعه را نسبت به وظایف خود تغییر دهیم به سمت تفکر انتقال دهیم، موفق خواهیم بود.

او با اشاره به یکی از نکات مطرح شده در گروه مبنی بر توانمندسازی مربیان، ضمن اعلام موافقت با آن در قالب برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت، تأکید کرد که با برنامه‌ریزی از این فرصت استفاده شود.

سعدی‌پور بر ضرورت نگاه ویژه به مدارس محروم صحه گذاشت و ادامه داد: «کمبود وقت را باید با برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی با مدیران مدارس جبران کرد. باید نگاه مدیر را نسبت به مربی عوض کنیم. مربی حرکت‌دهنده دانش‌آموز در حوزه‌های تربیتی باشد.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن اعلام موافقت با برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی که تمرین اجتماعی شدن دانش‌آموزان است، گفت: «دانش‌آموزان در این اردوها مهارت‌های زندگی و روابط انسانی را یاد می‌گیرند.»

او به بحث مطرح شده پیرامون کمبود اعتبار اشاره کرد و ادامه داد: «سازمان دانش‌آموزی با در اختیار داشتن سه حوزه اقتصادی پوشش و سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان و بوفه مدارس و برنامه‌ریزی پیرامون آن‌ها که قانومند هم هست، دارای ظرفیت بزرگی است که باید از آن بهره گیرد.»

سعدی‌پور از پیشنهاد حضور رؤسای سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق در شورای معاونین و حتی به عنوان مدعو در شورای آموزش و پرورش استقبال و بر پیگیری آن تأکید کرد.

او فعالیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی در کنار سازمان دانش‌آموزی را موثر دانست و گفت: «کار هر دو نهاد تربیت است و هدف یکی است و باید یک‌‌صدا و یک نگاه باشند. هماهنگی‌ها در سطح شهرستان و منطقه باید بیشتر شود و شما مربیان پیشتاز باید طلایه دار این حرکت باشید.»

سعدی‌پور با تأکید بر اینکه ما یک سازمان یادگیرنده هستیم، آموزش تخصصی و حرفه‌ای مربیان پیشتاز را مهم برشمرد و گفت: «تشکلات دانش‌آموزی با نزدیک به 40 هزار عضو دانش‌آموز، در کنار سازمان‌های مردم نهاد دیگر ظرفیت بزرگی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با استقبال از تداوم چنین جلسات هم‌اندیشی‌ای، تأکید کرد که نگرشمان به سازمان دانش‌آموزی باید تغییر کند و به آن به عنوان یک سازمان با ظرفیت نگاه کنیم. در استان از آن غافل مانده‌ایم،در حالی که کار تشکیلاتی در تمام حوزه‌ها اثرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار