امیری: گزارش مجلس به قوه قضاییه مربوط به تخلفات دستگاه‌های اجرایی است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد گزارش ارسالی امروز جلسه علنی مجلس به قوه قضاییه درباره اتهامات منتسب به حسین فریدون، مربوط به تخلفات دستگاه‌های اجرایی است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امیری: گزارش مجلس به قوه قضاییه مربوط به تخلفات دستگاه‌های اجرایی است

حسینعلی امیری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش تنظیمی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات که از تریبون مجلس قرائت شد تخلفاتی را به حسین فریدون منتسب کرد، لکن هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بندهای ۱ و ۲ گزارش مربوط به تخلفات انتسابی به او را خارج از موضوع ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس تشخیص داده و به رای گذاشته نشد.

وی افزود: مطابق ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان می‌توانند در صورت نقض قانون از سوی مسئولین دستگاه‌های اجرایی، گزارش تخلفات را تهیه و از تریبون مجلس قرائت کنند که در صورت رای موافق نمایندگان، گزارش به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن رد اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی در مورد گزارش قرائت شده از تریبون مجلس درباره تخلفات حسین فریدون گفت: بندهای ۱ و ۲ راجع به تخلفات انتسابی به حسین فریدون از سوی هیات رییسه مغایر با ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تشخیص داده شد بنابراین حذف شد.

امیری اضافه کرد: در خصوص بندهای ۳ و ۴ گزارش فوق مبنی بر تخلفات دستگاه‌های اجرایی در مجلس رای گیری به عمل آمد که با تصویب نمایندگان به قوه قضاییه ارجاع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت بندهای ۳ و ۴ این گزارش را به برای ارجاع به قوه قضاییه به رای گذاشت که نمایندگان با ارجاع پرونده به قوه قضاییه موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار