خدمات قرارگاه جهادی شهید شاطری شهرری در ایام شیوع کرونا

شهر ری(پانا) - قرارگاه جهادی شهید حسن شاطری شهرری طی دو ماه گذشته و در دوران شیوع کرونا، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان در محلات محروم شهر ری و نقاط حاشیه جنوب تهران توزیع کرده است و به ارائه خدمات فرهنگی و پزشکی به نیازمندان پرداخته است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خدمات قرارگاه جهادی شهید شاطری شهرری در ایام شیوع کرونا

به گزارش ایکنا، احمدجواد صادقی، مسئول قرارگاه جهادی سردار شهید حسن شاطری، در حاشیه توزیع بسته های معیشتی اظهار کرد: فعالیت‌های این قرارگاه، عمدتاً بر مدار خدمات پزشکی و فرهنگی است و پایگاه اصلی آن در مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در خیابان شهادت شهر ری قرار دارد. این محله، ۱۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و اولویت نخست فعالیت‌های قرارگاه، ارائه خدمات به خانواده‌های شهدای معزز در این محله است، چنانکه در ایام کرونا منازل حداقل چهل خانواده شهید، ضدعفونی شد و برای ایشان، خرید اقلام ضروری انجام گرفت.

او افزود: اقدام دیگر قرارگاه، ارائه خدمات پزشکی، فرهنگی و معیشتی به محله‌های محروم شهر ری و نقاط حاشیه‌ای شهر تهران است، خدمت به اقشار محروم حاشیه تهران در طول سال به طور منظم انجام می‌شود و حتی خدمات پزشکی خاص مثل دندانپزشکی نیز به طور رایگان به مخاطبان ارائه می‌شود، همچنین در طول سال، دو بار به اردوی برون‌استانی سفرمی‌کنیم، سال گذشته به علت وقوع سیل، به استان خوزستان و لرستان سفر داشتیم و موفق شدیم خدماتی را ارائه کنیم.

صادقی یادآوری کرد: این قرارگاه، حدود ۳۴۰ عضو فعال دارد که غالب آن‌ها پزشک و روانشناس هستند، تعدادی هم از طلاب و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هستند، همچنین در میان این افراد، ۱۲ خانواده به طور کامل حضور دارند و به شکل خانوادگی به فعالیت‌های جهادی مبادرت می‌ورزند.

مسئول قرارگاه جهادی شهید حسن شاطری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ایام شیوع کرونا، یکی از فعالیت‌هایی که انجام شد، مشارکت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و کمک به غربالگری محلات بود که طی آن حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر در شهر ری غربالگری شدند، همچنین به همت اعضای قرارگاه، حدود یک میلیون ماسک تولید شد. در ادامه، بن‌کارت‌هایی میان تعدادی از خانواده‌های فاقد ‌سرپرست توزیع شد، در حال حاضر تصمیم داریم کارت‌هایی میان این خانواده‌ها توزیع کنیم که در مناسبت‌های مختلف قابل شارژ باشد و خودشان بتوانند اقلام ضروری خود را تهیه کنند.

صادقی افزود: توزیع بسته معیشتی در سه مرحله انجام شد، البته هر سال دو بار، شب عید و ماه رمضان، به توزیع بسته معیشتی اقدام می‌کنیم اما از زمان شیوع کرونا(ابتدای اسفند) تا کنون، در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، سه نوبت بسته معیشتی، با ارزشی معادل ۸۰۰ میلیون تومان میان نیازمندان توزیع شد. همچنین به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، نان رایگان در مناطق محروم شهر ری و جنوب تهران توزیع می‌شود.

او یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، ۳۰۰ جعبه شیرینی، گل و هدایا برای مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها توزیع کرده‌ایم، لازم به ذکر است هزینه فعالیت‌های قرارگاه با کمک خیرین و خود اعضای گروه تأمین می‌شود. تمام توفیقات مرهون توجهات حضرت ولی عصر(عج) و لطف مردم و نیکوکاران است، ضمن اینکه ارتباط گروه جهادی با مجموعه‌هایی مثل اتاق اصناف، اتحادیه قنادان و خواروبارفروشان و ... خوب است و توانسته‌ایم بسیاری از ارزاق را به قیمت دولتی تهیه و میان نیازمندان توزیع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار