فولادوند: مدارس غیرانتفاعی فقط حق گرفتن شهریه مصوب را دارند

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد ثبت نام مدارس تهران اعلام کرد، باید تدبیری اندیشیده شود که مدارس غیرانتفاعی تنها شهریه مصوب را اخذ نمایند و به هیچ وجه حق گرفتن وجهی به جز شهریه مصوب رانداشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: مدارس غیرانتفاعی فقط حق گرفتن شهریه مصوب را دارند

جلسه ستاد ثبت نام مدارس شهر تهران، با حضور مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران و معاونین اداره و اعضای ستاد در سالن کنفرانس آموزش وپرورش شهر تهران برگزارشد.

در این جلسه فولادوند، مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران گفت: بحث ثبت نام یکی از پر چالش ترین بحث های هر سال ماست که مختص به یک روز و دو روز نیست. از همین روزها آغاز می شود و تا پایان مهرماه ادامه دارد. ما سال گذشته درحوزه های متعدد مشکلات خاصی داشتیم که البته با تلاش و کوشش همکاران مان در اداره کل شهر تهران عمده مشکلات برطرف شد و انصافا سال گذشته اداره مل تهران عملکرد خوبی در این زمینه داشت. در همین رابطه از تلاش‌های آقای گراوند و تیم ایشان که سال گذشته این وظیفه را بر عهده داشتند تشکر می‌کنم.

فولادوند افزود: شهری به بزرگی تهران با وجود انتظارات متعدد، خالی از اشکال نیست اما چیزی که همه ما را حول یک محور جمع می‌کند قانون و مقررات است. باید ثبت نام ها را ساماندهی نماییم و در این زمینه از تکنولوژی بیشتری استفاده کنیم. اگر به مردم کمک کنیم درواقع به نوعی به سلامت جامعه و به آن مشکلی که این روزها گریبان گیرمان شده کمک می کنیم.

فولادوند در خصوص وظایف حوزه ها تاکید کرد: باید تلاش کنیم حوزه‌ها و وظایف آنها مشخص شود. بخشی از مشکلاتی که در مباحث ثبت‌نام داریم، فشارهای غیرقانونی در ورود به مدارس خاص است که قوانین و مقررات خاص خودش را دارد و بخشی از آنها در ارتباط با مدارس غیر دولتی است که متاسفانه از همین حالا شروع شده است و برخی از این مدارس جهت ثبت نام آزمون می گیرند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند. این گونه مسائل باید در حوزه مدارس غیر دولتی، مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، مدارس شاهد، مدارس ماندگار و مدارس عادی به کلی حل شود و باید برنامه‌هایمان را طوری تدوین نماییم که کمترین زحمت متوجه مردم شود و کمترین بی قانونی و پارتی بازی در حوزه آموزش و پرورش شکل بگیرد.

فولادوند در خصوص آسیب های سنوات گذشته گفت: من معتقدم طبق سنوات گذشته پیش برویم به استثنای آسیب‌هایی که در سنوات گذشته داشتیم. عده‌ای هستند که به قوانین احترام نمی گذارند و قوانین را در نظر نمی‌گیرند که ما مرّ قانون را در نظر می‌گیریم و ما قانونی ثبت نام ها را انجام خواهیم داد. سال گذشته در برخی از مدارس خاص ما، ثبت‌نام‌هایی انجام شد که ضوابط قانونی در آن رعایت نشده بود. متاسفانه در برخی از مدارس ما مدیران بدون ضوابط، ثبت‌نام انجام می دهند که این این بی‌عدالتی است و مردم از این مباحث خیلی دلسرد می شوند و من خواهش می کنم که همه دستورالعمل های خاص خود را رعایت کنند و اگر هم موارد خاص و استثنایی بود ما کمک می کنیم تا مشکل حل شود.

فولادوند گفت: بیاییم روی آسیب‌های سال گذشته متمرکز شویم و آسیب‌ها را برطرف کنیم و به سمتی برویم که بتوانیم سامانه‌ای را آماده کنیم که مردم بدون اینکه مراجعه کنند، بتوانند ثبت نام را انجام دهند وما فقط ورودی ها را کنترل کنیم.

فولادوند در خصوص مدارس غیردولتی گفت: در حوزه مدارس غیردولتی تدبیری اتخاذ گردد که در زمان ثبت نام فقط شهریه مصوب با اولیا در میان گذاشته شود. متاسفانه تحت عنوان هزینه سرویس، هزینه پذیرایی، هزینه لباس و... مبالغ هنگفتی از مردم گرفته می‌شود که آن شهریه مصوب در مقایسه با این شهریه ها گم می‌شود. این مدارس تنها باید شهریه مصوب را اخذ نمایند و به هیچ وجه حق گرفتن وجهی به جز شهریه مصوب راندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار