حجت الاسلام رفیعی: چالش مدرنیته از جمله ثمرات بیماری کرونا است
تهران (پانا) - استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ثمرات بیماری کرونا این بود که مدرنیته را به چالش کشید و نشان داد که بشر با این قدرت در برابر یک ویروس کوچک عاجز است.
![حجت الاسلام رفیعی: چالش مدرنیته از جمله ثمرات بیماری کرونا است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTAwMjBk30ct/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHtpj3QCPvd_0sAIKXaKdntA,,/MTAwMjBk30ct.jpg)
به گزارش تسنیم، حجتالاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنانی به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: توحید بر همه چیز مقدم است و تمامی انبیا و اهلبیت(ع) نیز برای آشنایی مردم با خداوند آمدهاند.
وی با تاکید بر اینکه توحید ذاتی به این معنی است که تنها وجود مستقل در عالم هستی خداوند است، افزود: توحید صفاتی نیز یعنی تمام صفات خداوند در ذاتش است، توحید افعالی یعنی تمامی اموری که در عالم واقع میشود به دست قدرت خداوند است و توحید عبادی نیز یعنی تمامی عبادتهای ما برای خداوند است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: نشانه اینکه انسان خداوند را میشناسد نخست این است که هر کسی خدا را بشناسد گناه نمیکند بنابراین خداوند در زندگی ما باید پررنگ باشد و خداوند را در زندگی خود قوی ببینیم.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان موحد خداترس و خدادوست است و کنترل زبان دارد که این موضوع نشانه توحید است، عنوان کرد: کسی که خدا را بهتر بشناسد بیشتر با خداوند سخن میگوید و انسانی که خدا را شناخت دوستش دارد از پیامبر (ص) تبعیت میکند.
رفیعی ادامه داد: اگر توحید در زندگی ما قوی باشد سختیها برای ما روان و آسان میشود، یکی از ثمرات بیماری کرونا این بود که مدرنیته را به چالش کشید و نشان داد که بشر با این قدرت در برابر یک ویروس کوچک عاجز است.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دین اسلام برای انسان گفت: اسلام بهشدت برای انسان در طول خدا مقام قائل است اما مدرنیته انسان را در عرض خدا و یا با حذف خدا قرار داد و هدفش کنار گذاشتن الهیات دینی و اسلامی است.
عضو هیئت علمی جامعهالمصطفی بیان کرد: خداوند بشر را خلیفهالله معرفی کرده و به او کرامت بخشیده است، توحید افعالی شامل امور مثبت و منفی میشود اما در بخش امور منفی خداوند فرموده است که قدرتش را دادهام اما انجام ندهید بنابراین اگر انسان این امور را انجام دهد خودش مسئول است.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان دارای محتوای دینی پایینی هستند بنابراین در سایتها با مشاهده برخی شبهههای دینی و اعتقادی دچار تزلزل میشوند، جوانان زمانی که هیچپیشینه مطالعاتی ندارند در فضای مجازی با مشاهده ایراداتی که نسبت به مسائل دینی گرفته میشود عقایدشان به هم میریزد.
ارسال دیدگاه