ظرفیت تولید ماسک در اردیبهشت به روزانه ۴ میلیون ماسک افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - رییس سازمان غذا و دارو گفت از تولید پنج مدل لباس ضد کرونا در ایران و نیز افزایش ظرفیت تولید ماسک در کشور تا پایان اردیبهشت به بیش از چهار میلیون ماسک در روز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت تولید ماسک در اردیبهشت به روزانه ۴ میلیون ماسک افزایش می‌یابد

به گزارش وزارت کشور، محمدرضا شانه ساز امروز یکشنبه در حاشیه حضور در نشست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا در وزارت کشور گفت: در حالی که در آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران در اوایل اسفندماه گذشته روزانه حدود دو هزار دست لباس ویژه پزشکان و کادر درمانی تولید می کردیم و به دلیل این کمبود، در هفته های نخست شاهد ابتلای شماری از کادر درمان به این بیماری بودیم، اما خوشبختانه، با سرعت عمل متخصصان تجهیزات پزشکی در کشور اکنون موفق شده ایم پنج مدل لباس ضد کرونا تولید کنیم.

وی افزود: پارچه ای که امروز توسط کارخانجات ایرانی برای لباس ضد کرونا تولید می شود، بسیار نرمتر، لطیف تر و در عین حال، مقاوم تر از نمونه های خارجی آن است و با وجود کیفیت بالا، از نظر قیمت بسیار مناسب تر و ارزانتر از معادل خارجی آن تهیه می شود.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین از افزایش بی سابقه تولید انواع ماسک بهداشتی در ایران خبر داد و اظهارداشت: در حالی که هنگام شیوع کرونا، در حوزه ماسک، ظرفیت تولید روزانه کشور بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه و کمتر از ۵ هزار ماسک N۹۵ بود، اکنون با تلاش متخصصان، کمکهای نهادهای اجرایی و فعال شدن بخش خصوصی، میزان این تولیدات به حد قابل قبولی افزایش یافته است.

وی افزود: میزان تولید ماسک سه لایه در حال حاضر بالای دو و نیم میلیون عدد در روز است که با راه اندازی یک کارخانه بزرگ از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، این ظرفیت تا پایان اردیبهشت ماه جاری به بیش از ۴ میلیون ماسک خواهد رسید.

شانه ساز در مورد وضعیت تولید ماسک N۹۵ نیز گفت: موفق شده ایم میزان تولید این نوع ماسک درمانی را از زیر پنج هزار عدد در روز در اوایل اسفندماه به حدود ۱۸۰ هزار ماسک در روز در حال حاضر برسانیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با روحیه جهادی و تلاش های شبانه روزی صنایع تولیدی و نخبگان دانشگاهی ظرف کمتر از دو ماه به چنین حجم عظیمی از تولید رسیده ایم، تصریح کرد: در خصوص لباس ویژه (گان) کادر درمانی، امروز سازمان غذا و دارو ۶۰۰ هزار دست قرارداد با تولید کنندگان مختلف دارد و برنامه تولید تا ۳ میلیون دست، مد نظر قرار دارد و این روند با شتاب هر چه بیشتر به پیش می رود.

وی یادآور شد: در زمینه دارو نیز ما در کشور توانمندی بالایی داریم و هر داروی موردنیاز را می توانیم در داخل تولید کنیم.

دکتر شانه ساز با بیان اینکه همه داروهای مورداستفاده در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: در هیچیک از کشورهای جهان هنوز داروی تاییده شده ای برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد، البته تحقیقات علمی در داخل کشور نیز برای کشف دارو واکسن آن با قوت دنبال می شود.

رییس سازمان غذا و دارو، اقدامات انجام شده در دوران بیماری کرونا را با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه دانست و تصریح کرد: پای کار آمدن مردم و بسیج شدن همه اقشار و نهادها از دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها گرفته تا نخبگان دانشگاهی یادآور همان دوران پرحماسه است.

معاون وزیر بهداشت با قدردانی از همه کارکنان بخشهای داروسازی در کل کشور گفت: ما علاوه بر خودکفایی در حوزه دارو، در بخش های دیگر همانند الکل، ژل های ضدعفونی کننده و مواد شوینده نیز پیشرفت های جدی داشته ایم و اکنون تولید کنندگان ما درخواست صادرات این محصولات را به خارج از مرزها دارند.

شانه ساز با بیان اینکه محلول ها و مواد ضد عفونی اهمیتی کم تر از ماسک ندارد، افزود: در تولید این محصولات نیز ما بسیار پیشگام هستیم و اکنون زمان آن فرا رسیده است که با رسیدن به سطح قابل قبولی در کمیت تولیدات، وارد حوزه های ارتقای کیفیت، تنوع محصول و تنوع در بازار آنها شویم.

کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا به دستور وزیر کشور و به ریاست دکتر «علی آقامحمدی» دبیر هیات عالی نظارت بر سیاستهای کلی نظام و با عضویت مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی کشور به منظور تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگوئی دستگاه ها در عرصه تقویت توان تولیدی و خودکفایی کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای در این زمینه تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار