پیام تسلیت ذوعلم در پی ارتحال آیت‌الله امینی

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پیامی ارتحال آیت‌الله ابراهیم امینی نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت ذوعلم در پی ارتحال آیت‌الله امینی

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، متن کامل پیام حجت‌الاسلام علی ذوعلم به شرح زیر است:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت عالم ربانی و مجاهد، محقق و اندیشمند عرصه تعلیم و تربیت و معلّم پارسایی و فضیلت، آیةالّله ابراهیم امینی نجف آبادی، موجب تأسف و تألم همه شاگردان و علاقه مندان به ایشان شد .این بزرگوار که از شاگردان برجسته امام راحل و حلقه نخست علمای مبارز در نهضت امام خمینی بود در پایبندی به جریان انقلاب اسلامی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی ( قدس سره ) و پس از آن نیز در بیان صریح مواضع انقلابی و دفاع از راهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب لحظه ای توقف و تردید نکرد . ایشان از معدود عالمان برجسته ای بود که به اهمیت نظام تربیتی جامعه و ضرورت حضور و همکاری فعال حوزه های علمیه با آموزش و پرورش معتقد بود و خود در این مسر از هیچ کوششی دریغ ننمود . آثار علمی و تحقیقی آن عالم عامل و مربی برجسته به خصوص دردهه نخست انقلاب و مشارکت متواضعانه وی در تألیف کتاب های درسی و به ویژه حضور اثر بخش و راهنمایی ها و حمایت های علمی و معنوی او از جریان ناب تربیت اسلامی و نهاد انقلابی امور تربیتی راهگشای مسیر واقعی تحول در آموزش و پرورش بود و ایشان را تکیه گاه جریان اصیل تربیت اسلامی و مرجع و ملجأ مسئولان، مربیان و معلمان دلسوز و مؤمن ساخته بود.

ایشان با رفتار خود دل های فراوانی را مجذوب خود ساخت و در مواقف دشوار سیاسی و اجتماعی قبل و پس از انقلاب در حفظ مواضع اصیل استوار بود و اکنون در ماه ضیافت الهی به دعوت حق برای میهمانی بر سر سفره فیض او لبیک گفت.

اینجانب که خود سال ها مفتخر و برخوردار از تلمذ در محضر آن بزرگوار بودم، رحلت این عالم مجاهد و مربی برجسته را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب ، حوزه های علمیه و دانشگاهیان وحوزویان فرهیخته ای که از خرمن فیض او ده ها سال بهر ه برده اند و به ویژه به معلمان و مربیانی که آثار و سیره تربیتی و علمی اور را الگوی خویش قرار داده اند، تسلیت عرض می نمایم و برای آن استاد و مربی بزرگ از درگاه الهی غفران ورحمت و اسعه و حشر با پیامبراکرم(ص ) و ائمه معصومین( ع) و هم نشینی با عالمان همرزم و شهیدش را طلب می کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار