البرز ۸۲۰۰ کلاس درس کم دارد

کرج (پانا) - عضو هیات مدیره و رییس کمسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از کمبود هشت هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
البرز ۸۲۰۰ کلاس درس کم دارد

به گزارش ایرنا، محمدرضا اسپرورین گفت: این استان بالاترین رشد دانش آموزی را در کشور دارد در حالی که زیرساخت های آموزشی آن متناسب با نیازها رشد نکرده است.

وی با اشاره به اینکه هرساله حدود ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز به دلیل مهاجرت افزوده می شود، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به منظور بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در این استان یک کارگروه ویژه در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تشکیل شود.

رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: آموزش و پرورش البرز در هر سال تحصیلی با مشکل فضای آموزشی بیشتری مواجه می شود و به همین دلیل تراکم کلاس های درسی آن بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: خرداد ماه سال جاری ۸۰ هزار واحد مسکونی آپارتمانی در شهر جدید هشتگرد واگذار می شود در حالی که فضای آموزشی برای آن پیش بینی نشده است.

اسپرورین با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی البرز معادل کل جمعیت ۱۱ استان کشور است، اضافه کرد: برآورد شده که در سال تحصیلی آینده ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به جمعیت دانش آموزی این استان اضافه شود.

وی یادآور شد: این استان در بخش سرانه های آموزشی حتی از سیستان و بلوچستان محروم تر است که باید از طریق رسانه ها، خیرین و مسوولان صدای آن در سطح ملی به گوش برسد تا چاره ای اندیشیده شود.

اسپرورین با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز تاکنون به فریاد زیرساخت های آموزشی در البرز رسیده اند، عنوان کرد: خیرین نیک اندیش با تعهد فکری و انرژی مثبت برای آینده کشور در تلاش هستند که این خود موهبتی ارزشمند به شمار می رود.

عضوهیات مدیره و رییس کمسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: شرایط کنونی مدارس البرز به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیگر استان ها نیست و باید این محرومیت ها به طور مستمر در سطح ملی انعکاس داده شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای ساخت مدرسه دراستان البرز باید به سمتی پیش برود که دامنه کار، وسعت پیدا کند و آحاد جامعه در حد توان و وسع خود از کمک برای تامین ساخت مدرسه تا حتی یک نیمکت، دریغ نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار