تولید روزانه 5 هزار ماسک در آموزشگاه صنایع دستی هنر ایلیاتی یاسوج

این آموزشگاه با تولید ۱۲۰ هزار عدد ماسک، بزرگ ترین تولیده کننده ماسک در کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج (پانا) - آموزشگاه فنی و حرفه ای هنر ایلیاتی و موسسه نیکوکاری ابوالفضل العباس (ع) یاسوج جهت مقابله با کرونا، روزانه 5 هزار ماسک تولید می کند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تولید روزانه 5 هزار ماسک در آموزشگاه صنایع دستی هنر ایلیاتی یاسوج

آموزشگاه هنر ایلیاتی یاسوج یکی از آموزشگاه‌های تخصصی در حوزه صنایع دستی است که در طول سال، دوره های آموزشی مثل گلیم بافی، جاجیم، فرش، تابلوفرش، فرم و انواع دست بافت های دار را برگزار می کند و راهبری 80 نفر از مددجویان کمیته امداد را بر عهده دارد.

مدیریت این آموزشگاه با مشورت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی تصمیم گرفت آموزشگاه را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کند.

در همین راستا با رضا ولایتی مدیر آموزشگاه هنر ایلیاتی و موسسه نیکوکاری ابوالفضل العباس (ع) یاسوج به گفت و گو پرداختیم که در ادامه آن را می خوانید.

چرا پس از شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفتید کارگاه تولید ماسک راه اندازی کنید؟

با نیاز شدیدی که مردم استان به استفاده از ماسک داشتند و با توجه به زیر ساخت ها، امکانات موجود و نیروی کار لازم در آموزشگاه، تصمیم گرفتیم تا زمان برطرف شدن این بیماری، آموزشگاه را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کنیم.

چند نفر در کارگاه مشغول به کار هستند؟

حدود 30 نفر به صورت غیرمستقیم با کار در خانه و 7 نفر به صورت مستقیم 3 شیفت در آموزشگاه به کارهای تولید، استرلیزه، ضدعفونی و بسته بندی مشغولند.

شاغلین این کارگاه چه کسانی هستند؟

شاغلین این کارگاه اکثرا مددجویان کمیته امام خمینی (ره) هستند که در این آموزشگاه دوره های آموزشی را در سال های گذشته سپری کرده اند و در یک فراخوان از آنها جهت همکاری دعوت به عمل آمد.

آیا کارگاه شما مجوزهای بهداشتی لازم را دارد؟

این کارگاه مجوزهای لازم را از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دریافت کرده است و استاندارد‌ها و پروتکل بهداشتی را رعایت می کند.

ماسک هایتولیدی آیا از نظر بهداشتی مورد تایید هستند؟

بله، ماسک های این کارگاه از جنس اسپان باند هستند که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان تولید می شود، ماسک های تولیدی به بیمارستان شهید بهشتی ارسال و در اتاق استریل به مدت ۲۴ ساعت نگهداری و استرلیزه و بهداشتی می شوند.

با توجه به شرایط تحریم آیا در تهیه مواد اولیه مشکلی ندارید؟

نه. مشکل جدی برای تامین مواد اولیه وجود ندارد. مواد اولیه صد در صد در ایران تولید می شوند و ما با همکاری سپاه فتح استان و دفتر آستان قدس رضوی این مواد را از تبریز خریداری و جهت تولید استفاده می کنیم.

آیا تولید ماسک در کارگاه شما به صورت تجاری است و یا اینکه قسمتی از آن به خیریه ها تعلق می گیرد؟

تولید ماسک به صورت تجاری است، اما بخشی نیز به صورت رایگان در اختیار دستگاه های مختلف و مردم قرار گرفته است.

با توجه به اینکه شما مدیر موسسه نیکوکاری ابوالفضل العباس (ع) هستید، آیا اقدام مناسبی برای توزیع رایگان ماسک هم انجام داده اید؟

بله، کمک به جامعه و نیازمندان از اولویت های اصلی کارگاه تولیدی ماست. در همین راستا 14 هزار عدد ماسک بین کادر درمان، مستمری بگیران کمیته امداد، پاکبانان، کارگران سر میدان و روستاهای کم برخوردار به صورت رایگان توزیع کرده ایم.

آیا نهادهای مختلف هم با شما همکاری دارند؟

کمیته امداد، سپاه فتح، سازمان دانش آموزی و دانشگاه علوم پزشکی نهادهای هستند که ما را در این امر یاری می دهند.

فکر می کنید در این شرایط با وجود ویروس کرونا چقدر به بهبود اوضاع کمک کرده اید؟

قطعا در شرایط فعلی موجب رفع بخشی از دغدغه های مردم استان در خصوص تامین تجهیزات بهداشتی و ایمنی شده ایم و در کنار مردم و مسئولین به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنیم.

نحوه فروش و انتشار ماسک ها به چه صورت است؟

به صورت عمده و جزئی عرضه می شود. بخشی از ماسک تولیدی با توجه به تقاضای قبلی در شهر یاسوج مرکز استان توزیع می شود و بخشی به شهرستان ها و روستاهای همجوار ارسال می شود.

در شبانه روز چند عدد ماسک تولید می کنید و قیمت هر ماسک چقدر است؟

در هر شبانه روز 5 هزار عدد ماسک تولید می شود. با توجه به محرومیت اقتصادی استان و کمک به مردم برای مقابله با بیماری کرونا، فروش نهایی را به صورت عمده زیر نرخ بازار عرضه می کنیم به طوری که هر عدد ماسک 2000تومان به فروش می رسد.

چه شد که تولید خود را افزایش دادید؟

برنامه ابتدایی این کارگاه قبل از عید بر این بود که 12 هزار ماسک تولید کند، اما با توجه به نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید و در راستای اجرای کردن شعار سال، این کارگاه تولید خود را به 10 برابر ظرفیت خود افزایش داد.

به نظر می رسد بالاترین تولید ماسک را در استان داشته اید؟

بله همینطور است. با توکل بر خدا ما تا الان با سه شیفت کاری توانسته ایم تولید خود را به 120 هزار عدد ماسک برسانیم.

مشکلاتی که بر سر راهتان در تولید ماسک بوده، چیست؟

با توجه به شرایط فعلی همراهی لازم وجود داشت و شکر خدا صدور مجوز و سایر مراحل به سرعت انجام شد و مشکلی جز نیاز و تقاضای بسیار بالا و محدودیت ظرفیت وجود ندارد.

اگر صحبتی در پایان دارید بفرمایید؟

آموزشگاه هنر ایلیاتی در راستای عمل به فرمان مقام معظم‌، با بهره گیری از تمامی توان تجهیزاتی و نیروی انسانی، کمک به مردم و وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری ناشی از ویروس کرونا تولید ماسک را در دستور کار خود قرار داده‌ است و تا زمانی که نیاز جامعه به ماسک برطرف شود، به تولید ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار