اقدام جالب مردم یک روستای کهگیلویه:

افتتاح پل مردمی بدون حضور مسؤلین در روستای "رودریش" کهگیلویه

یاسوج (پانا) - مردم روستای "رودریش" از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه بصورت خودجوش برای عبور از رودخانه، به ساخت پل چوبی اقدام کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پل مردمی بدون حضور مسؤلین در روستای  "رودریش"  کهگیلویه

به گزارش ایسنا، روستای رودریش از توابع دیشموک، در ۴۵ کیلومتری شهر دیشموک در مرکز این بخش قرار دارد و هر ساله به مدت چندماه راه ارتباطی آنان به علت وجود رودخانه، ناهموار و خاکی بودن جاده و بارش برف قطع می شود.

تاکنون بیش از چندین بار مردم روستای رودریش به علت نداشتن پل ارتباطی بر روی رودخانه اقدام به ساخت پل چوبی کردند و هر بار با طغیان رودخانه و سیلابی شدن آن، پل مذکور تخریب می شد.

اهالی روستای رود ریش چوب لازم برای ساخت پل را از جنگل‌های اطراف تهیه می کنند و پس از عبور از جنگل و قرار گرفتن در کنار رودخانه، توسط یک دستگاه تراکتور به داخل رودخانه انتقال داده می شود.

به علت نبود راه ارتباطی مناسب به مرکز بخش دیشموک در یک سال گذشته بیش از چندین فقره امداد رسانی هوایی به وسیله اوژانس استان کهگیلویه و بویراحمد به روستای "رودریش" صورت گرفته است.

گفتنی است روستای "رودریش" دارای ۶۰خانوار و با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰نفر بوده که مردمان آن دیار به کارهایی همچون دامداری، کشاورزی، پرورش ماهی و کشت برنج مشغول هستند.

اهالی روستای "رودریش" پس از احداث پل سنگی 13 فروردین 99 روبانش را به جای قیچی با اره بریدند، افتتاح و با خوشحالی از آن عبور کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار