شروع کلاس های آموزش مجازی دانش آموزان از اول اردیبهشت

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تاکنون 92 درصد مدیران، 70 درصد معلمان و 32 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان به شبکه شاد متصل شده اند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شروع کلاس های آموزش مجازی دانش آموزان از اول اردیبهشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در استان و تعطیلی مدارس از سوم اسفند 98 گفت: با وجود تعطیلی فیزیکی مدارس، فرآیند آموزش از همان روزهای ابتدایی اسفند با خوش ذوقی و احساس مسئولیت معلمان به شکلهای مختلف ادامه پیدا کرد. وی با بیان ضرورت راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلی مدارس بسیاری از واحدهای آموزشی با استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی به آموزش دانش آموزان ادامه دادند و شبکه شاد در امتداد برنامه رسمی آموزش و پرروش در فضای مجازی راه اندازی شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر فضای امن و مطمئن شبکه شاد که مناسب دانش آموزان است؛ اظهار کرد: در راستای تشکیل کلاس های مجازی در مقطع ابتدایی، تاکنون 32 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان گیلان به شبکه شاد متصل شده اند و این روند ادامه دارد. جهان آرای با تصدیق برخی مشکلات در ورود دانش آموزان به این شبکه مجازی خاطرنشان کرد: با وجود برخی محرومیت ها و نبودن زیرساخت های مخابراتی که عمدتاً در مدارس مقطع ابتدایی است؛ با استقبال خانواده ها آموزش مجازی تجربه منحصربفردی با توجه به شرایط پیش آمده است.

وی درباره چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان اظهار کرد: ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی و توصیفی است و معلمان با توجه به شناخت کافی که از دانش آموزان دارند، در آموزش مجازی نیز به برخی از توانایی های دیگر دانش آموزان آگاهی پیدا می کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: در دوره اول و دوم متوسطه با توجه به تدریس 70 درصد محتوای درسی امید است امتحانات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی ستاد کشوری مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار شود. جهان آرای درباره نحوه آزمون پایه دوازدهم گفت: با توجه به اینکه امتحانات این پایه به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود، قطعاً آزمون پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت کامل همه دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی در پایان با تشکر از تلاش های مجدانه معلمان از خانواده ها خواست در روند اجرای نوین آموزش مجازی بیش از پیش با آموزش و پرورش همکاری و همراهی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار