در نامه دیوان محاسبات به خزانه‌داری کل کشور اعلام شد؛

اطلاعات سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده نیست

تهران (پانا) - دیوان محاسبات کشور اعلام کرد طبق بررسی‌های این نهاد اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده به مشمولین نیست.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعات سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده نیست

به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، در متن نامه کیومرث داودی، معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور به رحمت‌اله اکرمی، معاون نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور آمده است:

«احتراما، همانطور که مستحضر هستید، در اجرای مفاد ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی مشمول این ماده مکلف شده‌اند: حقوق، فوق‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه، و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه، اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیر نقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به مقامات، روسا و مدیران مشمول این ماده، از هر محل از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶/۶/۱، درآمدهای اختصاصی، اعتبارات متفرقه، اعتبارات کمک‌های رفاهی، اعتبارات بودجه عمومی و منابع عمومی و همچنین اعتبارات موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، تبصره(۱) ماده(۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مواد(۱۶۰) و (۱۶۲) قانون امور گمرکی و یا اعتبارات خاص ناشی از واگذاری و فروش شرکت‌ها در سازمان خصوصی‌سازی، اعتبارات مربوط به ردیف‌های کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر درآمدها و موارد مشابه، را منحصرا در فیش‌های حقوقی منعکس و پس از ثبت در سامانه حقوق و مزایا (موضوع این ماده) پرداخت نمایند.

مستند به بند(۱) تصویب‌نامه شماره ۹۹۱۴۵/ت ۵۵۲۲۳ ه مورخ ۲۸/ ۱۳۹۷/۷ هیات وزیران، مسئولیت این امر مهم بر عهده بالاترین مقام مجاز دستگاه و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی (یا مدیران مالی و عناوین مشابه) گذاشته شده است. همچنین طی بخشنامه شماره۶۶۱۱۱ مورخ ۱۳۹۷/۲/۱۸ معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، مسئولیت حسن اجرا و مراقبت از صحت و دقت ورود اطلاعات کلیه اقلام حقوق و مزایای پرداختی به شرح موصوف، به عهده ذیحساب، مدیر مالی و بالاترین مقام مجاز خواهد بود.

با عنایت به مراتب موصوف، به استحضار می‌رساند در بررسی‌های انجام شده، ملاحظه گردید اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه مذکور، منطبق بر پرداخت‌های انجام شده به مشمولین نبوده و بخش مهمی از پرداخت‌های انجام شده به این افراد، ثبت و افشا نمی‌گردد.

در اجرای وظایف قانونی و سیاست‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور، خواهشمند است دستور فرمائید لزوم رعایت این موضوع را به نحو مقتضی به کلیه ذیحسابان و مدیران مالی ابلاغ فرمایند. بدیهی است موارد انحراف در اطلاعات ثبت شده در سامانه با پرداخت‌های واقعی، در مراجع قانونی ذی‌ربط، مورد پی‌گیری قرار خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار