تاثیر مثبت حمایت‌های بنیادی ارکان اقتصادی در رونق بورس

تهران (پانا) - کارشناس بازار سرمایه می گوید حمایت‌هایی که متولیان اقتصادی کشور از بازار سرمایه می‌کنند، یکی از مهمترین عوامل افزایش جو خوش‌بینی و ورود نقدینگی بیشتر به بازار سهام است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر مثبت حمایت‌های بنیادی ارکان اقتصادی در رونق بورس

به گزارش ایبِنا، علیرضا انارکی با با اشاره به تداوم روند ورود نقدینگی به بازار سرمایه گفت: با توجه به رکودی که در سایر بازارها حاکم است، بسیار طبیعی است که نقدینگی به سمت بازار سهام روانه شود و همین موج نقدینگی است که باعث شده تا روند رو به رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها ادامه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته جای خرسندی است که نقدینگی بازار سهام را برای خود در اقتصاد کشور پیدا کرده است، چرا که این نقدینگی در اختیار بنگاه‌ها و صنایع برای تامین مالی ارزان و سریع قرار می‌گیرد که در صورت استفاده بهینه از آن می‌توانیم شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات و کالاها در کشور باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مزایای قابل توجه حضور نقدینگی در بازار سرمایه افزایش سطح سواد مالی اقشار مختلف مردم است و همین عامل نیز می‌تواند به ارتقا و بهبود شرایط اقتصادی کشور در بلندمدت کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: متاسفانه در طی سال‌های گذشته اقدام مناسب و موثری در راستای فرهنگ‌سازی و بهبود جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور انجام نشده است و حالا که به لطف رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها، نقدینگی به سمت بازار سهام روانه شده است و به این جهت مردم با مفاهیم مالی آشنایی پیدا می‌کنند، باید از این فرصت برای گسترش بیشتر فرهنگ سهامداران و تحلیل درست در اقتصاد استفاده کنیم.

وی با پیش‌بینی این که روند رو به رشد بازار سرمایه ادامه‌دار باشد، گفت: حمایت‌هایی که متولیان اقتصادی کشور از بازار سرمایه می‌کنند یکی از مهمترین عوامل بهبود جایگاه این بازار در اقتصاد کشور و همچنین افزایش ورود نقدینگی به بازار سهام می‌باشد و این روزها شاهد جو خوش‌بینی در بازار سهام هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه سهام شستا در بورس نیز اذعان داشت: یکی از بهترین اقداماتی که متولیان بازار سرمایه و دولت می‌توانند و باید انجام دهند، جذب نقدینگی قابل توجهی است که به سمت این بازار روانه شده است و کماکان ورود نقدینگی به این بازار ادامه دارد. بنابراین بهترین اقدام در این زمینه عرضه حساب شده و برنامه‌ریزی شده سهام شرکت‌های دولتی و نیز پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ است که می‌تواند عطش تقاضا را در بازار سهام متعادل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار