مرمت و ساماندهی سر‌درِ «خانه تاریخی علوی» تبریز

تبریز (پانا) - مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی سر‌درِ «خانه علوی» تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مرمت و ساماندهی سر‌درِ «خانه تاریخی علوی» تبریز

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: همواره ورودی یک فضای ساخته شده، معماری نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای به منزله عنصر دعوت‌کننده ایفا می‌کند، به همین سبب دروازه‌ها و سردرهای بناهای مهم شهری همواره از معماری خاص و جالب توجهی برخوردار بوده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه، اغلب ابنیه‌ تاریخی تبریز نیز دارای سردرهای زیبا و منحصربه‌فرد هستند که حفاظت از آن‌ها در اولویت عملیات مرمتی این اداره کل قرار گرفته، ادامه داد: "خانه علوی" تبریز یکی از خانه‌های زیبا با معماری دوره قاجار است که با کاربری موزه زنده سفال همه‌ساله پذیرای علاقه‌مندان به این رشته هنری و گردشگران بوده و از سر‌ در با طرح ویژه‌ای برخوردار است که این اداره کل مرمت و ساماندهی این سر در را طی سال جاری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد کرد.

حمزه زاده در خاتمه عنوان کرد: طی این عملیات، علاوه بر احداث سردر ورودی، اقداماتی نظیر نماسازی با آجر سنتی، اصلاح عایق رطوبتی پشت‌بام و تهیه و نصب درب و پنجره‌ها نیز انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار