میرباقری: سیما نوروز امسال 90 درصد مخاطب داشته است
سیما در عید نوروز ۹۹ رکوردشکنی کرد
تهران (پانا) - معاون سیمای رسانه ملی معتقد است، نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مرتضی میرباقری معاون سیما امروز ۱۶ فروردین با اشاره به نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان در نیمه نوروز درخصوص میزان مخاطبان برنامههای نوروزی گفت: ما در نوروز امسال حدود ۹۰/۳ بیننده داشتیم که در یک دهه اخیر یک رکورد برای تلویزیون محسوب میشود.
وی ادامه داد: میتوانیم بگوییم برنامههای نوروز، پیروزی نوروزی تلویزیون بر کرونا بود به طوری که از ۸ صبح تا ۸ شب، هشت فیلم سینمایی از شبکههای مختلف تلویزیون پخش میشد و از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب هم چهار سریال را تقدیم مردم عزیزمان کردیم و برنامههای ترکیبی مثل «دورهمی» یا «فرمول یک» و مسابقههای «عصرجدید»، «ایران»، «پنج ستاره»، «کودک شو» و… هم سعی در فراهم کردن اوقات شاد برای بینندگان عزیز داشتند.
میرباقری اظهار کرد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان ساعات بیشتری در خانه حضور داشتند، شبکههای کودک و امید که شبکههای تخصصی مربوط به این سنین است در این ایام با پخش دهها فیلم سینمایی، انیمیشن و پویانمایی، اوقات دلنشینی را برای این عزیزان فراهم کردند.
معاون سیما افزود: به جز شبکههای اصلی، با تدارک نوروزی کانالهای «تماشا» و «نمایش» هم ما شاهد یک شبکه مجازی فیلم و سریال بودیم و همچنین شبکه مستند در ایام نوروز، مستندهای زیبا شامل دیدنیهای ایران را به تصویر درآورد.
پخش ۱۳۰ فیلم در نوروز
وی اظهار کرد: ما حدود ۱۳۰ فیلم سینمایی که همه مربوط به دو - سه سال اخیر است در ایام نوروز پخش کردیم، ۲۰ فیلم سینمایی انیمیشن و ۴ سریال داشتیم که در مجموع ۶۰ قسمت سریال پخش شد و ۲۰ مسابقه با پخش ۲۰۰ قسمت، تقدیم هموطنان و بینندگان عزیز شده است.
میرباقری همچنین از تولید و پخش نماهنگهایی با محتوای آرامشی برای مخاطبان رسانه ملی خبر داد و گفت: فضای کشور در شرایط کنونی احتیاج به آرامش دارد که سعی کردیم در این ایام پخش نماهنگ و کلیپهای آرامش بخش و شاد را برای مخاطبان بیشتر به نمایش درآوریم.
معاون سیما با توجه به تغییرات کنداکتور برنامههای شبکههای تلویزیون از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده، جنس برنامههای تلویزیونی باید تغییر میکرد و علاوه بر برنامههای که در حوزه سلامت داشتیم و آگاهی رسانی و اینکه مردم متوجه شوند در این شرایط خاص و متفاوت چه سبک زندگی را باید برای حفظ سلامت خود در پیش بگیرند و در کنار آن طراحی برنامههای سرگرمی برای تقویت روحیه مردم ضروری بود.
تغییر صددرصدی کنداکتور شبکهها
وی افزود: ما چهار گام برای تولید و پخش برنامهها در دوران شیوع کرونا برای شبکههای مختلف تعریف کردیم. گام اول مربوط به اسفندماه بود که جداول پخش برنامهها صددرصد تغییر کرد.
در این دوران هدف، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره بیماری کرونا و ارائه اطلاعات لازم به منظور مراقبت و پیشگیری از آن بود که با برنامه جاریهای متنوع و دعوت از صدها کارشناس و متخصص در این خصوص اطلاع رسانی بسیار شفاف و مفیدی به مردم عزیز کشورمان ارائه شد.
میرباقری ادامه داد: گام دوم که مصادف با ایام نوروز بود و هدف و رسالت ما غلبه بر نگرانیهای مردم درخصوص این بیماری و ایجاد فضای سرگرمی و شادی بود که به لطف خدا با موفقیت این مرحله را طی کردیم چرا که تقویت روحیه و دادن انگیزه و امید به مردم از الویتهای رسانه ملی است.
معاون سیمای رسانه ملی همچنین از شروع گام سوم از امروز تا ۶ اردیبهشت با حلول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در گام سوم که هم اکنون در آن قرار داریم با یک ارتقا نسبت به برنامههای اسفند در خدمت مردم عزیز و صبور کشورمان هستیم و فیلمها و سریالهای جدید در نوبت پخش شبکهها، پیش بینی کردیم.
ادامه پخش فیلمهای سینمایی طی روز
به گفته وی از امروز ۱۶ فروردین هر روز هشت فیلم سینمایی جدید از شبکههای سیما پخش میشود و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، چهار سریال برای بینندگان عزیز پخش میشود که سریال «نون خ» جایگزین سریال «پایتخت» میشود.
میرباقری درباره گام چهارم تلویزیون گفت: شبکههای تلویزیونی همچون سالهای گذشته، برای ماه رمضان سریالها و فیلمهای سینمایی ویژهای تدارک دیده اند و هم اکنون در حال بررسی و انتخاب ۴ سریال از بین ۷ سریال ویژه پخش ماه مبارک رمضان هستیم و این نوید را به مردم عزیز میدهیم که برای ماه رمضان امسال سریالهای جذابی در نظر گرفته شده که تقدیم بینندگان رسانه ملی خواهد شد.
وی با اشاره به محدودیتها و اعمال تعطیلی اجتماعات دینی و مذهبی با شیوع کرونا در کشور گفت: مردم ما در ماههای رجب و شعبان به اماکن مقدسه و ادعیه توجه ویژهتر و بیشتری دارند و ما میبایست ارتباط زنده با اماکن مقدسه داخل کشور و خارج از کشور را برقرار میکردیم و در این ایام سخنرانیهای مذهبی، مناجاتها، نیایش و دعاها را طراحی کردیم تا ظرفیتهای معنوی را به خانههای مردم بیاوریم تا مردم مؤمن عزیزمان از برکات این ماههای گرانقدر، فیض و بهره ببرند.
برنامه آموزشی برای ۱۶ میلیون دانش آموز
میرباقری همچنین به یکی از برنامههای ویژه تلویزیون در ایام کرونایی اشاره و عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامههای رسانه ملی بخش آموزش بود که تلویزیون از اسفندماه به کمک آموزش و پرورش آمد و با شیوع ویروس کرونا، برنامههای آموزشی را برای ۱۶ میلیون دانش آموز که به واسطه تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، خانه نشین شده اند پخش کرده که همچنان ادامه دارد و هم اکنون دانشآموزان از راده دور و از طریق شبکههای آموزش، شبکه چهار و دو در حال آموزش هستند و در این مدت حدود ۲۸ برنامه ویژه آموزش در بخش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و فنی حرفهای طراحی شده است.
معاون سیما در پایان تاکید کرد: با تمام ظرفیتهای خود آخرین گام کرونایی را برمی داریم تا با مدد الهی این مرحله را طی کنیم و برای مردم عزیزمان که در خانه هستند از نظر تفریح و سرگرمی، شرایط را به گونهای فراهم کنیم که مطابق با هر سلیقهای، برنامهای برای تماشا و لذت بردن وجود داشته باشد تا خستگیهای در خانه ماندن کمتر برای عزیزانمان، حس شود.
ارسال دیدگاه