کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مدارس فارس هشدار داد:

ناآگاهی نسبت به تغییرات طبیعی دوران بلوغ تهدیدی برای سلامت نوجوانان است

خبرگزاری پانا: کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مدارس فارس، ناآگاهی نسبت به تغییرات طبیعی دوران بلوغ تهدیدی برای سلامت نوجوانان است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رزیتا بخشی زاده اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری در ایران نوجوانان 10 تا 14 ساله 4.27 درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند، بنابراین توجه به برنامه های بهداشت باروری نوجوانان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.


وی افزود: این گروه بزرگ نیروی پرتوان و سازنده ای هستندکه نیازمند توجه ویژه برای مصون ماندن از مخاطرات جسمی و روحی می باشند.


بخشی زاده با ابراز تاسف از اینکه این قشر آسیب پذیر در مواردی از آگاهی کافی برخوردار نیست گفت : نا آگاهی از تغییرات طبیعی دوران بلوغ و اضطراب ناشی از این نا آگاهی نه تنها سلامت جسمی ، بلکه سلامت روحی و روانی و گاهی اجتماعی نوجوان را تهدید می کند.


کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مدارس فارس همچنین گفت: این حق نوجوانان جامعه ما و تکلیف متولیان امور بهداشتی و والدین است که با بینش منطقی خود، نوجوانان را از سال های نخست نوجوانی با مسایل بلوغ و باروری آشنا سازند.


بخشی زاده اذعان داشت: 60 درصد دانش آموزان مدارس این استان که 33 هزار و 129 نفر از دانش آموزان پسر سوم راهنمایی و دانش آموزان دختر ششم ابتدایی را شامل می شود با بهداشت دوران بلوغ آشنا شدند.


وی اضافه کرد: این آموزش ها توسط نیروهای متخصص در مراکز بهداشتی ، درمانی و بهورزان خانه های بهداشت، در خصوص بهداشت دوران بلوغ ارائه شده است.


بخشی زاده افزود: در سال تحصیلی 92-91، 54 هزار و 501 نفر دانش آموزان دختر ششم ابتدایی و پسر سوم راهنمایی در مدارس کل استان فارس تحصیل می کنند.


کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مدارس فارس در پایان افزود: این آموزش ها در سال های قبل بیشتر برای دختران برگزار شده بود اما در سال تحصیلی 92- 91با توجه به نیاز جامعه و با همت و حمایت مسئولان و کارکنان بهداشتی این آموزش ها با درصد پیشرفت قابل توجهی برای دانش آموزان پسر نیز برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار