چهارمین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استانها و اعضای شورای معاونان؛
وزیر آموزش و پرورش: ١٠ بسته تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است
نقطه اصلی تحولات، برنامهریزی درسی است
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ١٠ بسته تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی شده و نقطه اصلی تحولات، برنامه ریزی درسی است .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در چهارمین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استانها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، با تبریک و تهنیت فرارسیدن سال جدید گفت: به تمام همکارانم تبریک میگویم چرا که این روزها، در آموزش و پرورش اقدامات مهمی در زمینه آموزش مجازی دانش آموزان انجام شده است و باید این اقدامات ادامه پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در سختیها است که جوهره افراد، سازمانها و نهادها آشکار میشود و جهشهای بزرگ در تاریخ ملتها از درون سختیها اتفاق افتاده است.
حاجی میرزایی گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش توانست به سرعت و چابکی به یک سازمان کوچک تبدیل شود و البته کاستیهایی وجود دارد اما این حجم مسئولیت پذیری قابل تقدیر است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای جمع بندی اقدامات انجام گرفته بهتر است در پایان سال ٩٨ کمی صریحتر و صمیمیتر صحبت کنیم، گفت: شروع سال نو نقطه عطفی است که با نگاهی به گذشته و برداشتن توشه برای آینده، آغاز میکنیم .
او ادامه داد: به عنوان فردی که علاقه مند به مسائل نظام تعلیم و تربیت هستم و از بیرون به مجموعه آموزش و پرورش پیوستم با گذشت شش ماه از حضورم به دستاوردهای مهمی دست پیدا کردم.
حاجی میرزایی اشاره کرد: مجموعهها شخصیتی اجتماعی دارند و آموزش و پرورش در چارچوبهای نظری به عنوان نهاد برتر شناخته میشود اما در میدان واقع مهم این است که ما چه سهمی از مناسبات اجتماعی را برعهده داریم و چه اندازه درک جامعه از ما درک هوشیارانه و آگاهانهای است.
او با بیان اینکه برای پاسخ به این سوال سنخشناسی از مدیریت میکنم، گفت: اصولاً مدیران با تغییرات و تمایزاتی که به وجود میآورند؛ شناخته میشوند و مدیران باید دارای استراتژی مشخص و هدفمند در امور باشند.
وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: مدیرانی که استراتژی دارند تغییرات و تمایزات را میدانند و مسائل را شناسایی میکنند تا به اهداف مورد نظر برسند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش و پرورش مسئولیت دارد که سند تحول بنیادین را اجرا کند و بسترهای اجرایی شدن را فراهم کند به همین دلیل ابتدا زیر نظامها تصویب شد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید نتایج آن را در نظر بگیریم، افزود: باید بستههای تحولی مبتنی بر سندتحول بنیادین را تعریف کنیم به گونهای که خروجی این بستهها مطالب جذاب برای دانش آموزان، خانوادهها و معلمان باشد و تقاضای اجتماعی را به وجود آورد.
او با بیان اینکه نقطه اصلی تحولات، برنامهریزی درسی است، گفت: اگر بخواهیم صبرکنیم تا برنامهدرسی تدوین شود سالها باید منتظر باشیم که این فرصت وجود ندارد، لذا١٠ بسته تحولی طراحی شده است و البته این بستهها را جایگزین برنامهها نمیکنیم بلکه این بستهها برخی برنامهها را در خود دارند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با این بستهها میتوانیم با جامعه صحبت کنیم و اقبال اجتماعی را به سمت خود سوق دهیم تا تأثیرگذاریهای ما قابل مشاهده باشد.
او افزود: باید مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش معنا داشته باشد و فردی که مثلادیپلم از این نظام آموزشی میگیرد قادر به درک و انتقال مفاهیم باشد و روی پای خود بایستد.
حاجی میرزایی اشاره کرد: جهتگیری ما در بستههای تحولی این است که خلق دستاوردهای قابل ارائه به نظام آموزشی، جامعه و خانوادهها داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدیر واقعی باید توانایی استراتژی و اجرا و پیادهسازی آن را داشته باشد و یکی از دلایلی که اجرای این نکته را در آموزش و پرورش جدی میبینم نحوه گزارشدهی است.
او با بیان اینکه باید در اقدامات و فعالیتها معطوف به دستاورد باشیم، گفت: در جامعهای زندگی میکنیم که یکی از کلیدیترین قدرتهای یک مدیر ارائه کردن دستاوردها است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید منظمتر به حوزه کاری خود فکر کنیم، افزود: باید هدفگذاری کنیم و نقاط روشنی را برای سال جدید ایجاد و برنامهریزی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: به سمت معنادار کردن نتایج و دستاوردها برای خود و جامعه حرکت کنیم چرا که هیچ سازمانی به اندازه وزارت آموزش و پرورش ظرفیت گفتگو با جامعه و خلق نتایج با ارزش و پایدار را ندارد.
ارسال دیدگاه