مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل:

یك ششم جمعیت دانش‌آموزی اردبیل در مدارس خاص تحصیل می‌كنند

خبرگزاری پانا : مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر تنها یك ششم جمعیت دانش‌آموزی استان در مدارس خاص تحصیل می‌كنند و مابقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد محمودزاده بیان کرد: از 270 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی استان تنها یك ششم آنها در مدارس خاص تحصیل می‌كنند كه این تعداد حدود 49 هزار و 390 نفر دانش‌آموز را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در كنار این مدارس در استان اردبیل20 مدرسه استعدادهای درخشان و چندین باب مدرسه نمونه دولتی، شاهد و هیئت امنایی نیز مشغول به فعالیت هستند كه براساس قوانین در این مدارس شهریه ثابت، شهریه فوق برنامه‌، هزینه سرویس و تهیه لباس متحدالشكل از والدین دریافت می‌شود.


مدیركل آموزش و پرورش استان با اشاره به این كه میزان شهریه و دریافت این هزینه‌ها براساس بخشنامه‌های وزارتی و همچنین شیوه‌نامه‌ و دستور‌العمل استانی تعیین شده است،افزود: در مدارس دولتی به جز دریافت حق بیمه و هزینه كتاب‌های درسی هیچ مدیری حق ندارد مبلغی از اولیای دانش‌آموزان دریافت كند، چرا كه بر اساس قانون این عمل غیر‌قانونی محسوب می‌شود.


محمودزاده با تكذیب موضوع دریافت اجباری پول در مدارس دولتی استان گفت: اگر مردم چنین گزارشی را به ستاد ثبت نام و اداره بازرسی استان ارائه كنند قطعاً با موارد یاد شده برخورد و از مدیران مدارس توضیحاتی در این زمینه خواسته می‌شود.


وی خاطرنشان ساخت: خدمات آموزشی كه در مدارس دولتی و عادی ارائه می‌شود هیچ تفاوتی با مدارس خاص ندارد اما در ارائه فوق‌برنامه‌ها و برخی برنامه‌ریزی‌های جنبی این تفاوت لحاظ شده، در غیر این صورت معلم خوب و بد یا توانمند و ناتوان نداریم كه بخواهیم در صدور ابلاغ به آنها در بین مدارس عادی دولتی و یا خاص تفاوتی قائل شویم.


مدیركل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: سعی كرده ایم با همراهی فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان بسیاری از مشكلات و نارسایی‌ها را برطرف كنیم و در شاخص های هوشمند‌سازی مدارس، تولید محتوای الكترونیكی، ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت آن ها، انتقال نیروها به مناطق جوار و همچنین توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، عملكرد مثبت در دو سه سال اخیر داشته و رتبه های اول و برتر كشوری را كسب كرده ایم .


محمودزاده همچنین از تشكیل جلسات مستمر با مدیران مدارس خاص خبر داد و گفت:‌ اخیراً با 40 مدیر مدرسه هیئت امنایی در سطح استان بارها جلسه تشكیل دادیم تا در بحث شهریه خارج از ضوابط و مقررات پولی از والدین دریافت نكرده و موجبات رضایتمندی اولیا را فراهم سازند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار