پاشایی در ارتباط ویدئویی با معاونین تربیت بدنی استان:

دانش آموزان و معلمان سفیران فرهنگ سازی مبارزه با ویروس کرونا برای خانواده ها هستند

تبریز(پانا) - جلسه ویدئو کنفرانس مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با معاونین تربیت بدنی نواحی و مناطق با موضوع مقابله با ویروس کرونا پیش از ظهر امروز 19 اسفند ماه 98 در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان و معلمان سفیران فرهنگ سازی مبارزه با ویروس کرونا برای خانواده ها هستند

جعفر پاشایی در این جلسه ی مجازی با معاونین تربیت بدنی نواحی و مناطق استان سلامت دانش آموزان را به لحاظ مخاطب بودن اصلی سیستم در تمامی ابعاد را تاکید کرد و گفت: با دستورات وزارتی و اقداماتی که در ستاد پیشگیری از کرونا استان صورت گرفته انتظار است تمامی دانش اموزان و معلمان رسانای خوبی برای فرهنگ سازی مناسب مبارزه با این ویروس در خانواده ها باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر و توصیه در این خصوص با هماهنگی ستاد مربوطه صورت می گیرد، فعال سازی و توجیه مراقبین و رابطین و سفیران سلامت در کاهش اضطراب و استرس خانواده ها بعنوان یک امر مهم خواستار شد.

وی با یادآوری این مطلب که در زمان بحران پیشگیری،پیش بینی و کنترل راه حل مدیریتی می باشد، نقش اصلی آموزش و پرورش و معلمین در حوزه پیشگیری و پیش بینی را متذکر شد.

پاشایی اظهار داشت: تمام انرژی برای حوزه پبشگیری و پیش‌بینی به طور منظم و هماهنگ و منسجم باشد و از اقدامات جزیره ای خودداری شود و مدرسه به مدرسه و از طریق رسانه ی دانش آموزی این بیماری را شکست دهیم.

مدیردستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: ارزیابی در سطح مدرسه تا ادارات استان نیز از این باب پیشگیری است و موارد ضروری و لازم الاجرا قبل از بازگشایی مدارس هماهنگ و اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر خانه یک مدرسه است و از تمام ابزارهای ارتباطی برای ایجاد محیط زندگی سالم برای دانش اموزان و معلمان باید استفاده کرد، افزود: توصیه های بهداشتی که از حوزه تعلیم و تربیت خارج می شود اجرایی و عملیاتی شود و نوآوری ها و ابتکارات منتشر شود.

فرهنگ قرنطینه خانگی در این مدت از طریق معلمان و دانش آموزان به خانواده ها تداعی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان در توصیه به والدین خواستار عدم حضور در بیرون، تجمعات و مسافرت های غیرضروری شده و گفت: تعطیلی مدارس دلیل بر تعطیلی آموزش نیست و از طرق مختلف مجازی که وزارت و استان ما تدبیر کرده می توان کلاس درس را در خانه ها دایر کرده و اموزش های لازم را دید.

پاشایی خاطرنشان شد: مدرسه مجازی کانال یکطرفه نیست و در استان ستاد تشکیل شده و بخش بهداشت مدارس مجازی بعهده معاونین تربیت بدنی است و سایر فعالیت های مدرسه نیز در این مدارس دایر است.

وی در ادامه با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی تمامی مدارس استان، گفت: دانش آموزان مدارس شبانه و استثنایی در اولویت باشند و همچنین مدارس شبانه بعنوان گروه مرجع در همین فرصت ایجاد شده ضدعفونی و مرمت شوند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه تصریح کرد: سالن های ورزشی خارج از مدرسه به درخواست شبکه، موافقت فرماندار و دستور رییس آموزش و پرورش و هماهنگی با اداره کل در اختیار مجموعه علوم پزشکی قرار می گیرد.

پاشایی در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی، مراقبت، پیشگیری، بازدید میدانی و نقش محوری مدیر با ابزار آموزش و با رویکرد اقناعی و با استفاده از تمام ظرفیت درون و برون سازمانی برای پیشگیری از انتشار کرونا ویروس با حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی در استان اجرا شود و در این میان نقش نظارتی به هیچ عنوان نادیده گرفته نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار