برداشتهای مختلف مردم دنیا از رنگهای متنوع
تهران (پانا) - ۱۰.۸۵ درصد رنگ قرمز را رنگ شوق و شعف، ۱۰.۴۹ درصد آن را رنگ عشق به شمار آورده اند، شماری از شرکتکنندگان نیز رنگ قرمز را با مفاهیمی همچون قدرت، خشم، خون و خطر مرتبط میدانند.
بهگزارش عصرایران، یک بررسی جدید برای یافتن چگونگی درک معنای مختلف از رنگها در سراسر جهان انجام شده که نتیجه آن پاسخ ۲۲۰۰ نفر از بیش از ۵۰ کشور جهان است.
هر چند پاسخها با هم متناقض بود، همه مردم در یک موضوع با هم توافق داشتند و آنهم رنگ سبز بود که مردم دنیا را به یاد طبیعت و محیطزیست میانداخت.
این پژوهش در هفته جاری در وبلاگ «مودس» منتشر شد، و بازاریاب محتوای آن «کاساندرا کینگ» نتایج حاصل از بررسی ۲۲۰۰ نفر از کارآفرینان را مرتب و تنظیم کرد.
پژوهش از شرکت کنندگان خواست برای هشت رنگ مختلف فقط یک کلمه که به ذهنشان خطور میکند، بگویند. در نهایت مشخص شد رنگهای سبز و زرد، به احساسات برانگیخته شده مرتبط است. ۱۲.۷۶ درصد با دیدن رنگ زرد غالباً خورشید و ۸.۸۱ درصد خوشبختی و سعادت را به یاد میآورند و رنگ سبز ۱۶.۸۹ درصد از سؤالشوندگان را به یاد طبیعت، ۶.۳۱ درصد را به یاد گیاهان و ۵.۱۳۵ درصد را به یاد زندگی میانداخت.
۱۰.۸۵ درصد رنگ قرمز را رنگ شوق و شعف، ۱۰.۴۹ درصد آن را رنگ عشق بهشمار آورده اند، شماری از شرکت کنندگان نیز رنگ قرمز را با مفاهیمی همچون قدرت، خشم، خون و خطر مرتبط میدانند.
بر اساس این گزارش، قرمز رنگ تندی است که میتواند در بسیاری از افراد معنای متفاوتی داشته باشد. مردم در اندونزی رنگ قرمز را با شجاعت و خون پیوند دادهاند. در کنیا، این رنگ اغلب با معنی خطر همراه است. بهطور کلی قرمز رنگی است که دارای بار عاطفی است که توجهات را جلب میکند.
بههمین دلیل است که رنگ قرمز در نمادها و علامتها کاربرد دارد، رنگ آبی هم بهعنوان رنگ آشنا و راحت شناخته میشود و برای علائم و نشانهها نیز کاربرد دارد.
در همین زمان، اکثر مردم رنگ آبی را با آب یا اقیانوس مرتبط میدانند که به آنها احساس آرامش میدهد. اما گروه کوچکی از شرکتکنندگان نیز رنگ آبی را به غم و اندوه گره میزدند.
آبی برای مارکهای مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و محبوبترین آرم در مورد رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر است. این شبکهها ممکن است آرمهای آبی را بهعنوان تلاشی برای تقویت اعتماد کاربرانشان انتخاب کرده باشند.
برداشتها درباره رنگ بنفش نسبت به سایر رنگها پیچیدهتر بود و به ثروت و غنا اشاره میکرد، از این منظر، بنفش رنگی است که برای تولید آن بسیار هزینه میشود و به ثروتمندان تعلّق دارد. ۳.۸۱ درصد از نظرات نیز نشان میداد که بنفش رنگ آرامش است، نکته جالب این بود که این دیدگاه که بنفش رنگ آرامش است به استرالیا، اسلوونی، امارات و برزیل تعلّق داشت.
ارسال دیدگاه