مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در بازدید از مدارس منطقه زلزله زده قطور:

دغدغه آموزش و پرورش بازگشت دانش آموزان مناطق زلزله زده به چرخه آموزش است

امکان بازسازی و تعمیر مدارس آسیب دیده هرچه سریع تر فراهم شود

ارومیه (پانا) - دغدغه مسئولان آموزش و پرورش استان ایجاد فضای آموزشی مناسب و بازگشت دانش آموزان مناطق زلزله زده به چرخه آموزش است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه آموزش و پرورش بازگشت دانش آموزان مناطق زلزله زده به چرخه آموزش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با همراهی مشاور خود و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان خوی از مدارس مناطق زلزله زده بخش قطور شهرستان خوی در روستای راویان، هسته جوک، مخین و قطور بازدید کردند.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جریان این بازدید اظهار کرد: بلافاصله بعد از زلزله صبح مسئولان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان در منطقه زلزله زده قطور حضور یافتند و نسبت به بررسی میزان خسارت وارد شده به فضاهای آموزشی این منطقه برآوردهای اولیه صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد: به علت تعطیل بودن مدارس هیچ دانش آموزی در مدارس حضور نداشته و خوشبختانه در این زمینه نیز خسارت جانی نیز گزارش نشده‌ است.

محمدی ادامه داد: با توجه به ادامه پس لرزه ها، متاسفانه بخش عمده مدارس روستای های راویان و هسته جوک تخریب شده است و مدارس روستاهای مخین و قطور دچار آسیب جزئی شده و قابل تعمیر و مقاوم سازی است.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با جذب اعتبارات لازم و توجه ویژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، امکان بازسازی و تعمیر مدارس آسیب دیده هرچه سریع تر فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش استان در راستای ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

گفتنی است شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی و در ۱۲۰کیلومتری ارومیه قرار دارد، این شهرستان ۶۳هزار نفر دانش آموز در ۳۰۰مدرسه دارد و دارای بخش‌های قطور، زرآباد، فیرورق، ایو اوغلی و بخش مرکزی است.

زلزله منطقه قطور خوی با قدرت ۵.۷ریشتر در امواج درونی زمین یکشنبه 4 اسفند رخ داد و پس لرزه های آن ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار