در گفتوگو با پانا مطرح شد:
بازیگر فیلم «مردن در آب مطهر»: هردو کاراکتری که امسال بازی کردم یک دنیا با من فاصله دارند
سعی کردیم حدوسطی میان فرهنگ ایرانی و افغان دربیاوریم
تهران (پانا) - علی شادمان بازیگر فیلمهای «شنای پروانه» و «مردن در آب مطهر» از نقشهای امسال خود میگوید.
![بازیگر فیلم «مردن در آب مطهر»: هردو کاراکتری که امسال بازی کردم یک دنیا با من فاصله دارند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZmEzOTAqeYQy/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHZnd3ycIUuj0sAIKXaKdntA,,/ZmEzOTAqeYQy.jpg)
علی شادمان با فیلم «میم مثل مادر» ساخته رسول ملاقلیپور به عرصه سینما معرفی شد. شادمان به زیبایی از عهده ایفای نقش پسربچه معلول ویولننواز فیلم برآمد و همانسال برنده جایزه بهترین بازیگر کودک از سی و هفتمین جشنواره فیلم رشد شد. این بازیگر جوان بعدها در فیلمها و سریالهای متعددی بازی کرد که میتوان از «زمانی برای دوست داشتن»، «ساکن طبقه وسط» و «جاندار» اشاره کرد. شادمان امسال با دو فیلم «شنای پروانه» و «مردن در آب مطهر» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که نقشآفرینیهایش بسیار مورد توجه قرار گرفت.
علی شادمان در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره ایفای نقش 3 جوان افغانستانی در فیلم «مردن در آب مطهر» ساخته جمشید و نوید محمودی که 3 جوان ایرانی آن را بازی کردهاند و تفاوتهای فرهنگی میان جوانان در دو کشور میگوید: «سعی کردیم حد وسط را میان دو فرهنگ رعایت کنیم؛ یعنی فضا را نه خیلی ایرانی و نه خیلی افغانی دربیاوریم. »
وی افزود: «کاراکتری که من بازی میکنم 6 سال است در ایران زندگی میکند بنابراین بیشتر به سمت ایرانیزه شدن میرود و لهجه و فرهنگش به ایرانیها نزدیکتر است.»
این بازیگر درباره نقش خود در فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و وجوه تشابه یا تفاوت دو نقش امسال خود میگوید: «من در «شنای پروانه» فقط یک سکانس بازی کردم و آن یک سکانس را خیلی دوست دارم. امسال سال خیلی خوبی برای من بوده و هردو فیلم را بسیار دوست دارم. من برادران محمودی را از سالها پیش میشناسم و همیشه دوست داشتم فرصتی برای همکاری با آنها دست دهد که امسال این فرصت مهیا شد. هر دو کاراکتر در دو فیلم امسال با من جهانی فاصله دارند و من برای ایفای این نقشها مابهازای درونی نداشتم تا در بازی کردن به من کمک کنند بنابراین هردونقش را دوست دارم.»
شادمان درباره داستان فیلم «مردن در آب مطهر» و مصادیق فراگیر آن گفت: «از آن دست قصههاست که میتواند در هرجای دنیا تعریف شود؛ گرچه در ایران اتفاق میافتد. فیلم فارغ از مرزهای جغرافیایی، که بین آدمها فاصله میاندازد و بر زندگی افراد تاثیر میگذارد، نگاهی انسانی دارد.»
***
ارسال دیدگاه