اعلام جزئیات طرح آشتی با آموزش؛ بازگرداندن کودکان محروم به مدارس با آموزش الکترونیک

زینی‌وند: در قدم نخست ۶ منطقه سیستان و بلوچستان شامل چابهار، لاشار، نیک‌شهر، قصرقند، کنارک و دشتیاری با ۱۶ کلاس تحت پوشش قرار می‌گیرد

تهران (پانا) -رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی جزئیات طرح "آشتی با آموزش" برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در مناطق محروم را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات طرح آشتی با آموزش؛ بازگرداندن کودکان محروم به مدارس با آموزش الکترونیک

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مجتبی زینی‌وند، رئیس این سازمان در جلسه‌ای که با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران برگزار شد، گفت: «این سازمان از شهریور به طور جدی موضوع آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم را پیگیری کرده و در قدم نخست شش منطقه از استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده است. این طرح که "آشتی با آموزش" نامگذاری شده است، مناطق چابهار، لاشار، نیک‌شهر، قصرقند، کنارک و دشتیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

زینی‌وند ادامه داد: «اکنون ۱۶ کلاس در این مناطق فعال شده و ذیل آن‌ها ۵۴ کلاس اقماری نیز در روستاها تعریف شده و آماده بهره‌برداری است. اپلیکیشنی با استاندارد لازم و محتوای آموزشی غنی طراحی شده و در این کلاس‌ها در اختیار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل قرار گرفته است. با کمک معلمان خبره تاکنون ۳۱۴۰ ساعت محتوای آموزشی مربوط به پایه‌های ششم تا دوازدهم تهیه شده و در گروه علوم انسانی نیز در حال تولید محتوای بیشتری هستیم.»

او افزود: «مدل آموزشی ما در کلاس‌ها ترجیحا گروهی است اما در مکان‌هایی که فقط یک یا دو و یا سه دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشته باشیم وارد مدل انفرادی آموزش می‌شویم.»

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی ادامه داد: «در مدل آموزش گروهی یک نفر مشاور آموزش‌دیده داریم که به عنوان کارشناس مقیم و از طریق مدرسه آموزش از راه دور استخدام شده است وسیله کار اولیه در این آموزش‌ها تلوزیون ۵۵ اینچ است. همچنین ابزار آموزشی دیگر آن شامل بسته‌های آموزشی با محتوای درسی و مودم و لپ‌تاپ می‌باشد که در اختیار کارشناس مقیم قرار گرفته است. شایان ذکر است که در مدل انفرادی، دانش‌آموز از طریق مشاور به کلاس‌های گروهی وصل می‌شود. فضای آموزشی نیز می‌تواند هر جای مناسبی همچون مسجد، پایگاه‌های بسیج، خانه فردی معتمد روستا مانند دهیار و یا شورای محله باشد.»

او گفت: «میانگین کلاس‌های گروهی ۱۷ دانش‌آموز بوده و می‌تواند بیشتر از این جمعیت دانش‌آموزی را پوشش دهد. همچنین مواردی مانند هزینه ایاب و ذهاب و هزینه اینترنت نیز از برآوردهای طرح است. طرح آموزش الکترونیکی، گامی متفاوت در راستای عدالت آموزشی است. در این طرح دبیری متخصص در تهران به شکل آفلاین و آنلاین محتوای درسی را ارائه می‌دهد و دانش‌آموزان در روستاهای دور مانند سیستان و بلوچستان در راستای عدالت آموزشی از آن استفاده می‌کنند.»

در ادامه این نشست گودرز شاهمرادی، مدیرکل آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش گزارشی از چگونگی تدوین طرح و مراحل اجرای آن در استان سیستان و بلوچستان و مسائل و مشکلات و پیگیری‌های صورت گرفته ارائه کرد.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت آن اداره کل در ابعاد مختلف آموزشی، ساخت مدرسه و تامین مایحتاج برخی ار مناطق آسیب‌دیده از سیل استان، برای حمایت از طرح در دو منطقه کنارک و نیکشهر اعلام آمادگی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار