معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

رقابت بیش از 3 هزار دانش آموز در مسابقات استانی ورزش دانش آموزی

سنندج(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله استانی مسابقات ورزش دانش آموزی، با شرکت بیش از سه هزار دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه استان با عنوان «یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوش گوار، در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی استان و با محوریت برگزاری مسابقات استانی ورزش دانش آموزی در دفتر معاونت برگزار شد، از همراهی، همکاری و نگاه تعاملی اصحاب رسانه در تحت پوشش قرار دادن اخبار و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت تقدیر و تشکر کرد و گفت: اصحاب رسانه با رعایت نگاه منصفانه و عدالت نگری همواره بازوی کمکی آموزش و پرورش بوده اند.

خوش گوار با بیان اینکه از سال 90 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه و تعیین کننده مسیر به آموزش و پرورش ابلاغ شد؛ هدف نهایی این سند را تربیت و آماده کردن دانش آموزان برای پذیرش نقش ها در جامعه عنوان کرد.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت تعریف شده است که ساحت زیستی و بدنی یکی از این ساحت ها می باشد و تمامی برنامه ها و فعالیت های حوزه تربیت بدنی در این ساحت گنجانده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان با بیان اینکه سابقه تشکیل معاونت تربیت بدنی و سلامت به اوایل سال 90 برمی گردد؛: ایجاد نشاط، تحرک و شادابی و ارتقای سطح سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان را هدف کلان این معاونت عنوان کرد و گفت: برنامه محوری، مشارکت محوری، کیفیت محور بودن برنامه ها، علمی و تخصصی کردن برنامه ها و فراگیر کردن برنامه ها از مهم ترین سیاست های کاری این معاونت است.

او با اشاره به اینکه در معاونت تربیت بدنی و سلامت استان سه حوزه تربیت بدنی، سلامت و بهداشت و هیات ورزش دانش آموزی فعالیت می کنند؛ گفت: در حوزه تربیت بدنی، ساعت ورزش با محوریت درس تربیت بدنی از حالت تفنن خارج شده و یک واحد درسی است که کتاب درسی و طرح درسی دارد.

او از فعالیت 899 معلم درس تربیت بدنی در مدارس استان خبر داد و گفت: افزایش سرانه فعالیت های بدنی دانش آموزان یکی از اهدافی است که در حوزه تربیت بدنی در اولویت قرار دارد.

خوش گوار همچنین ارتقای سواد سلامت دانش آموزان را مهم ترین هدف برنامه های حوزه سلامت و بهداشت دانست و گفت: در این حوزه تلاش می کنیم دانش آموز، اولیا و معلمان را متوجه اهمیت و ضرورت موضوع سلامت و حساسیت بهداشت فردی و عمومی کنیم .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای 17 طرح و برنامه در حوزه سلامت و بهداشت در مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حوزه بیش ترین تعامل و ارتباط با حوزه های برون سازمانی بویژه علوم پزشکی وجود دارد و جا دارد از همراهی و همکاری صمیمانه مسئولین علوم پزشکی استان در اجرای برنامه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر نمایم.د

او در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برگزاری مسابقات مرحله استانی ورزش دانش آموزی پرداخت و با بیان اینکه برگزاری مسابقات از بحث های پرمخاطب در مدارس است؛ گفت: اجرای مسابقات ورزش دانش آموزی یکی از برنامه های اولویت دار معاونت تربیت بدنی و سلامت استان است و باید این مسابقات به بهترین وجه ممکن برگزار شود.

خوش گوار با بیان اینکه هیات ورزش دانش آموز از سال 96 با انتخاب محمدطاهر فیضی به عنوان رئیس هیات به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است، گفت: استعدادیابی و شناسایی دانش آموزان مستعد هدف اصلی برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحت پوشش قرار دادن و شرکت حداکثری دانش آموزان در مسابقات ورزشی همواره مورد تاکید بوده است؛ حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان را بسیار مهم دانست و از کلیه عوامل و دست اندرکاران برگزاری مسابقات خواست این موضوع را در اولویت قرار دهند.

او با بیان اینکه مسابقات ورزش دانش آموزی در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود؛ گفت: مسابقات دانش آموزان دوره ابتدایی تا مرحله شهرستان با هدف ایجاد شور و نشاز و استعدادیابی و افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی برگزار می شود، اما مرحله استانی و کشوری ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و با هدف قهرمانی و کسب مدال خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان از آغاز مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی از سوم اسفند ماه به میزبانی شهر سنندج خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار و تا 16 اسفندماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

او در ادامه به رشته های برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات در 11 رشته ورزشی شامل والیبال، بسکتبال، فوتسال، دوومیدانی، پینگ پنگ، بدمینتون، بومی محلی، کشتی، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و شطرنج می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: چهار رشته کشتی، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، پینگ پنگ و بدمینتون به صورت اردویی برگزار خواهد شد.

خوش گوار از رقابت سه هزار و 175 دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه استان در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 423 نفر دختر و هزار و 752 نفر پسر هستند.

او با تاکید بر اینکه مرحله استانی مسابقات ورزش دانش آموزی باید به خوبی از طریق رسانه های محلی و صدا و سیمای مرکز استانی منعکس شود؛ از برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در روز چهارم اسفند ماه 98 با حضور مسئولین استانی در مجتمع ورزشی استاد پژوهش بهاران خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه مسابقات استانی ورزش دانش آموزی امسال با عنوان « یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار خواهد شد، عنوان کرد: باید برای آشنایی با جایگاه این شهید والا مقام از پتانسیل و ظرفیت دستگاه های درون و برون سازمانی استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: در 5 سال اخیر با زحمات و تلاش های کلیه عوامل خوشبختانه ورزش دانش آموزی استان در مرحله کشوری نتایج درخشانی کسب کرده است و از رتبه 28 کشوری در سال 92 به رتبه 8 کشوری و اول منطقه ای در سال 97 ارتقا یافته است که می طلبد با همت همه دست اندرکاران امر این رتبه حفظ و ارتقا پیدا کند.

خوش گوار برگزاری اردوهای آماده سازی برای منتخبین استانی و استفاده از ظرفیت های موجود استانی را یکی از راه های حفظ و ارتقای رتبه ورزش داش آموزی در سطح کشور دانست و گفت: در تلاشیم که امسال میزبانی مسابقات کشوری را بر عهده بگیریم .

او در بخش پایانی سخنان خود فضای ورزشی را یکی از استلزامات ورزش عنوان کرد و با بیان اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در استان در بخش روباز 6.8 سانتی متر مربع و در بخش سرپوشیده 9.4 سانتی متر مربع و در میانگین 15 صدم سانتی متر مربع می باشد؛ گفت: 17 پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که با تکمیل این پروژه ها سرانه ورزش دانش آموزی ارتقا خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار