در ۱۰ ماه اخیر؛

547 ئفر در تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند

ساری (پانا) - در ده ماهه امسال 547 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل  3 درصد افزایش داشت.

کد مطلب: ۱۰۲۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
547 ئفر در تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ضمن آنکه اعلام کرد: از این تعداد، 409مرد و مابقی زن بوده‌اند، گفت: «83 درصد از فوت‌شدگان بومی هستند.»

به گفته او در جاده‌های برون شهری و راه روستایی مرگ 378 نفر و در محور درون‌شهری 147 نفر و راه روستایی مرگ 22 نفر ناشی از تصادف به ثبت رسید.

بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با 91، بابل با 77 و آمل با 68 وکمترین متعلق به شهرستان گلوگاه با 6 مورد است.

کاهش 7 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

با توجه به اینکه صرفا آمار مصدوم‌هایی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود، در این سازمان ثبت شده است، در ده ماه امسال، 14هزار و 24 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7درصد کاهش داشت.

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، ساری و میاندرود با 2 هزار 515 نفر، بابل با هزار 839 نفر و آمل با هزار 387 نفر بیشترین و شهرستان فریدونکنار با 232 نفر کمترین آمار مصدومان تصادفات رانندگی در آن‌ها به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار