مادر شهید زرتشتی فرهاد خادم:آرمان ها و ارزشهای والای خون شهیدان در طول زندگی روزمره به فراموشی سپرده نشود

تهران (پانا) - مادر شهیداقلیت زرتشتی فرهاد خادم در طول سالیان متمادی به عنوان آموزگار، مددکار و یکی از اعضای جامعه زرتشتیان به فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی اشتغال دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مادر شهید زرتشتی فرهاد خادم:آرمان ها و ارزشهای والای خون شهیدان در طول زندگی روزمره به فراموشی سپرده نشود

تاج‌گوهر خداداد کوچکی مادر شهید دوران هشت سال دفاع مقدس فرهاد خادم در گفتگو با پانا شهرستانهای استان تهران و در حاشیه برگزاری چهاردهمین مراسم گرامیداشت ادیان توحیدی اظهار کرد: فرزند شهیدم فرهاد خادم در اول خرداد1336 به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره تحصیلات اولیه در سال 1354 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و در سال ۱۳۵۹ در رشته­ مهندسی عمران (سازه) از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

­

او در ادامه بیان کرد: شهید خادم پس از پایان تحصیلات با توجه به آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های جنگ شد و دوره آموزشی خود را در لشکر ۷۷ خراسان که در دزفول مستقر بود، گذراند و پس از گذراندن این دوره به همراه چند تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف مسئول احداث پل چزابه شد.

مادر شهید خادم تصریح کرد: او در اول اسفند ۱۳۶۰ همراه با هفت تن از مهندسان دانشگاه شریف در عملیات فتح‌المبین و در حین عملیات احداث پل و در سن بیست و چهار سالگی در تنگه چزابه مورد اصابت ترکش عراقی‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

­

خداداد کوچکی تأکید کرد: من اعتقاد قلبی دارم فرزند شهیدم این راه را با اندیشه و آگاهانه انتخاب کرد زیرا با توجه به سطح تحصیلاتش و زرنشتی بودنش برای دفاع از آرمانهای خود که همانا آزادی ایران از چنگال دشمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود در مناطق عملیاتی حضور یافت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیام شهادت فرزندم برای دیگران و از جمله دانشجویان که در دوران کنونی مشغول تحصیل هستند و به نظر من مقداری از آرمانهای شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتند، این است که پاسدار خون شهدا باشید و بدانید نیمکت‌های شما در دانشگاه ارزش والایی دارد و می‌بایست ارزش خون شهدا را در این مراکز علمی با پیشرفت در علم و دانش حفظ کنیم.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار