حل مشکلات و اختلالات یادگیری از طریق بازیهای فکری،سرگرمی
شیراز (پانا) - مریم چراغی مدیر موسس دبستان غیرانتفاعی گندم در شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه یک سال و نیم است که بازیهای فکری سرگرمی را با دانشآموزان خود در مدرسه کار می کنیم، گفت: در ابتدا با ۲۰ الی ۳۰ نفر از دانشآموزان شروع کردیم و کم کم بچهها علاقه مند شدند و خانوادهها استقبال کردند و الان بیش از ۶۰ درصد یعنی حدود ۳۰۰ نفر از بچههای ما این بازیها راانجام میدهند.
این مدیر مدرسه مرودشتی در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد استانی بازیهای فکری سرگرمی فرهنگیان فارس، ادامه داد: تاثیر این بازیها به گونهای بوده که خانوادهها و اولیای ۳۰۰ نفر از دانشآموزان به ما اعلام کردند که دانشآموز ما در منزل گوشی و تبلت را کنار گذاشتهاند و اوقات فراغت خود را با این بازیها پر میکنند و این تاثیر بسیار مثبتی است.
چراغی گفت: ما روی اختلالات یادگیری دانشآموزان با معلم پایه اول و دوم کار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای افزایش دقت و تمرکز دانشآموزانی که در وارونهنویسی دیکته مشکل دارند و یا در گذاشتن نقطهها مشکل دارند این بازیها تاثیر مثبتی داشته است.
او با اشاره به علاقمندی خانوادهها برای حضور فرزندانشان در مدارس خاص و استعداهای درخشان، گفت: ما هر هفته آزمون آنلاین برای دانشآموزان پایه ششم برگزار میکنیم و متوجه شدیم که دانشآموزانی که پنتاگو، بلاکآس و مکعب روبیک کار میکنند در این آزمونها موفقترند و این بازیها به پیشرفت تحصیلی آنان کمک کرده و ما توانستهایم اختلالات یادگیری را با ترویج استفاده از بازی فکری حل کنیم.
او در خصوص نحوه استفاده بچهها از این بازیها در ساعات مدرسه گفت: در زنگ تفریح و در زنگ ورزش بچههایی داریم که علاقه به بازیهای جسمی حرکتی نشان نمیدهند و ما گاه دانشآموزی داریم که روی ویلچیر است و گوشه حیاط تنها بوده و الان با این بازیها سرگرم است. ما چهار میز در حیاط مدرسه گذاشتیم و بازیها آزاد است و دانشآموزان خودشان میروند انتخاب میکنند و دوبه دو یا گروهی بازی میکنند.
این مدیر مدرسه مرودشتی به سایر همکاران و فرهنگیان نیز توصیه کرد تا از این فرصت استفاده کنند و تجربه نشاط و شادی حاصل از آن را تجربه کنند و تاثیر آن بر یادگیری شاگردان را ببینند.
ارسال دیدگاه