افتتاح چند پروژه آموزشی در کشور همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی + تصاویر

تهران (پانا) - همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چند پروژه آموزشی دراستان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و خوزستان ، فارس،کردستان،کرمان ، گیلان ، مرکزی و یزد افتتاح شد. 

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح چند پروژه آموزشی در کشور همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی + تصاویر

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مدیران استانی و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها چند پروژه آموزشی در استان‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

آذربایجان شرقی

همزمان با ایام الله دهه فجر دو باب مدرسه 3 کلاسه خیرساز در روستاهای ینگجه و قاضی جهان شهرستان آذرشهر و همچنین یک پروژه ورزشی افتتاح شد.

مدرسه 3 کلاسه خیّر ساز در روستای قاضی جهان با زیر بنای 210 متر مربع در طی سه ماه با مساعدت یک میلیارد ریالی اهالی خیّر قاضی جهان و هزینه دو میلیارد ریالی از سوی خیر مدرسه ساز سعید مهدیزاد احداث شده است.

دومین مدرسه 3 کلاسه نیز در روستای ینگجه با زیر بنای160متر مربع و با هزینه دو میلیارد ریالی توسط خیّر مدرسه ساز نیکان مهدی زاد طالعی احداث شده است و علاوه بر این 700 متر مربع محوطه سازی نیز توسط خیر انجام یافته است.

گفتنی است، سالن کارگاهی هنرستان فنی حرفه‌ای شهید رجایی آذرشهر نیز، با اعتبار 9 میلیارد ریالی از محل اعتبارات بودجه شهرستانی و در زمینی به مساحت 520 متر مربع احداث و تکمیل شده است.

آذربایجان غربی

همزمان با ایام دهه مبارک فجر، آموزشگاه 4 کلاسه روستای خاکمردان در شهرستان خوی با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرآموزش و پرورش خوی افتتاح شد.

پروژه آموزشگاه 4 کلاسه روستای خاکمردان در زیربنایی به مساحت 269 متر مربع با هزینه بالغ بر500 میلیون تومان به صورت مشارکتی توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته شده است.

بوشهر

همزمان با چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار تنگستان، امام جمعه دلوار و مدیران محلی، دو پروژه آموزشی در دلوار افتتاح و کلنگ زنی شد.

ساختمان دو کلاسه دبستان شهید مدنی روستای هدکان با زیربنای 200 متر مربع و با اعتبار پنج میلیارد و 300 میلیون ریال افتتاح شد. اعتبار ساخت این واحد آموزشی توسط مجید خدری از نیکوکاران بخش دلوار اهدا شده است.

همچنین در آیینی کلنگ احداث ساختمان شش کلاسه هنرستان ابوریحان شهر دلوار به زمین زده شد. این پروژه با زیربنای 1000 متر مربع در مدت 24 ماه و با اعتبار 15 میلیارد ریال ساخته می‌شود. اعتبار این پروژه توسط ابراهیم جمادی خیر دلواری تامین می شود.

تهران

همزمان با ایام دهه فجر، با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران دبستان خیرساز هنرور در منطقه 16 شهر تهران افتتاح شد.

خراسان جنوبی

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای پروژه استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، تعداد 83 دستگاه اسپلیت به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال در 19 واحد آموزشی شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسید و 630 دانش آموز روستایی و عشایری شهرستان از مزایای آن بهره‌مند شدند.

خوزستان

روز گذشته مدرسه 3 کلاسه حبیب المظاهر در روستای فارسیات بزرگ و مدرسه 2 کلاسه ابوذر در روستای ابومشیلش با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در شهرستان کارون به بهره برداری رسید. این مدارس در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و 200 مترمربع زیر بنا با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال که بخشی از محل اعتبارات دولتی و بخشی توسط خیرین احداث شده است.

فارس

همزمان به دهه مبارک فجر با حضور استاندار فارس و مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس آموزشگاه ابتدایی شهید قدوسی با 9 کلاس درس در شهرستان فیروزآباد، افتتاح و عملیات اجرایی ساخت دبیرستان دخترانه 12 کلاسه خدیجه کبری آغاز شد.

آموزشگاه ابتدایی شهید قدوسی در زمینی به مساحت بیش از 1300 متر مربع و زیر بنای حدود 900 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 24 میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس ساخته شده است.

دبیرستان دخترانه 12 کلاسه خدیجه کبری نیز به همت خیر نیکوکار حاج محمود عسکریان دماوندی در زمینی به مساحت 3185 متر مربع و با زیربنای1606 متر مربع در دو طبقه و با هزینه 38 میلیارد و 776 میلیون ریال ساخته خواهد شد.

کردستان

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار، امام جمعه، مدیرآموزش و پرورش منطقه دبیرستان دخترانه نمونه دولتی 12 کلاسه شهرستان بیجار افتتاح و به بهره‌برداری رسید .

زیر بنای کل ساختمان دبیرستان دخترانه نمونه دولتی 12 کلاسه شهرستان 1900 مترمربع است که دارای 3100 متر مربع محوطه سازی و250 متر مربع دیوارکشی و در سه طبقه احداث شده است .برای ساخت این پروژه آموزشی مبلغ 3 میلیارد 600 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه و توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شده است. همچنین این دبیرستان دارای 2 آزمایشگاه، سالن اجتماعات، نماز خانه، سالن ورزشی و کارگاه کامپیوتر است.

کرمان

امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸ با حضور احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، شهباز حسن‌پور نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی دبیرستان دوره اول پسرانه « گُهر زمین » در منطقه آباده ، پیش دبستانی و دبستان غیردولتی پسرانه« انصار» روستای محمودآباد سادات و دبستان پسرانه « شهید احمد علی آباده‌ای» در روستای جلال آباد شهرستان سیرجان افتتاح شد.

مدرسه « گُهر زمین با ۶۰۰ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال توسط شرکت سنگ آهن گهر زمین احداث شده است.

دبستان «انصار» دارای ۶ کلاس درس و زیربنای ۵۰۰ متر مربع و ۲۳۲۹ مترمربع مساحت با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث و دارای ۱۲۱ دانش آموز ابتدایی و ۲۸ نوآموز پیش دبستانی است.

دبستان «شهید احمد علی آباده‌ای» دارای شش کلاس درس و با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال توسط شرکت عمرانی معدنی آرمان گُهر(جهادنصر) احداث شده است.

گیلان

در ایام الله دهه فجر امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی، پنج مدرسه به صورت متمرکز در محل دبستان سه کلاسه خیرساز زنده یاد فرحی‌راد روستای دهنه سراگاه شهرستان تالش با هزینه‌ای بالغ بر 855 میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این مدرسه ۳ کلاسه به همت خانواده فربیز و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس گیلان ساخته شده است.

دبستان یک کلاسه روستای رجله دره، یک کلاسه روستای دولی سر، یک کلاسه روستای قلعه چال و یک کلاسه روستای سیه پشت، چهار مدرسه دیگری بودند که به صورت همزمان و توسط اداره کل نوسازی مدارس گیلان افتتاح شدند.

مرکزی

در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی هنرستان ۱۲ کلاسه دادآفرید با حضور استاندار مرکزی، در اراک به بهره‌برداری رسید.

پروژه مقام سازی و بهسازی هنرستان کاردانش شهید دادآفرید اراک با اعتباری بالغ بر20 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 975 مترمربع با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

این هنرستان 454 دانش آموز را در 6 رشته هنرستانی در خود جای داده است.

یزد

همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و جمع از مسئولین استان کلنگ احداث مدرسه 12 کلاسه 100 در صد خیری «مرحوم حاج مهدی حاجی زاده» به زمین زده شد.

این آموزشگاه با مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع و در 12 کلاس توسط خیر «آذر هوشنگ» به یاد همسر مرحومش حاج مهدی حاجی زاده در ناحیه یک یزد و به صورت 100 درصد خیری احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار