برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزان درشهرقدس

شهرقدس (پانا) - مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان آموزش و پرورش شهر قدس با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی و مسئولین واحد قرآنی اداره آموزش و پرورش در مدرسه هیئت امنایی ملاصدرا برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۰۹۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزان درشهرقدس

قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرقدس در حاشیه‌ برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز طی سخنانی تصریح کرد : هدف از برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز که به صورت فرایندی و در چهار مرحله مدرسه ، منطقه ، استان و در نهایت مرحله کشوری برگزار می‌شود ، آشنایی دانش‌آموزان با معارف حق اسلام است و اینکه در هر زمینه‌ای دانش‌آموزان اطلاعات دقیق و تخصصی داشته باشند و با توجه به انگیزه و علاقه‌ای که به هر‌رشته دارند ، وارد رشته های این مسابقات می‌شوند و اطلاعات لازم و تخصصی را درک و دریافت می‌کنند .

او در ادامه بیان کرد : همچنین هدف از برگزار کردن مسابقات این‌چنینی استعدایابی دانش‌آموزان است که ما بین استعدادیابی این دانش‌آموزان میتوانیم آنها را به مراکز قرآن ، عترت و نماز خارج از وزارتخانه مانند دارالقرآن‌ها و مراکز علمی دیگر معرفی کنیم تا موجب پیشرفت این دانش‌آموزان شویم .

قاسمی تاکید کرد : خوشبختانه ما در طی این چند سال با شناسایی و استعدادیابی دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات، دانش‌آموزانی داشتیم که در سطح استان و کشور به موفقیت های متعددی رسیده‌اند و در تمامی حوزه ‌های قرآن ، عترت و نماز فعالیت دارند .

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرقدس اذعان کرد : برخی از دانش‌آموزان ما با ورود به این رشته‌ها ، روش زندگیشان تغییر می‌کند و آشنایی با سیره‌ی اهل بیت زندگی آنها تغییر می‌کند و یکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه این است که دانش‌آموزان با بهره‌مندی از این مطلب ، از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند تمامی دانش‌آموزانی که به حوزه قرآن ، عترت و نماز وارد شده‌اندو ،خوشبختانه آسیب های کمتری در مسائل اجتماعی در روشن روشن روند رشدشان ، دوستیابی و تمامی مراحل زندگیشان تاثیر داشته و تاثیر گذار بوده است .

او اظهار کرد : معمولا دانش‌ آموزانی که در مسابقات این‌چنینی شرکت می‌کنند از لحاظ درسی و ورزشی موفق هستند و به عبارت دیگر میتوان گفت که این دانش‌آموزان نخبگان و برگزیدگان مدارس ما هستند و بابت کسب معارف دینیشان نوع نگاه و نگرش آنها را نسبت به مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی جامعه و مسائل پیرامون خودشان ، بازتر خواهد کرد .

قاسمی اشاره کرد : آموزه های دینی ما در حوزه های مختلف قرآن ، عترت و نماز به دلیل اینکه تخصصی کار می‌شود ، دانش‌آموزان مطالب دریافتی را عقلانی و از منبع تخصصی دریافت می‌کنند و این مطلب به این است معناست که مطالبی که دانش‌آموزان دریافت می‌کنند کاملا قابل درک و قابل فهم برای دانش‌آموز است و اگر در آینده به مشکلی برخورد کنند ، زیرا آنها در این سن مفاهیم را به شکل تخصصی یاد گرفته‌اند ، به راحتی مشکلات خود را حل می‌کنند .

قاسمی اضافه کرد : تمامی آموزه های دینی که کارشناسی می‌شود ، به شکل تخصصی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و برای دانش‌آموزان مسابقاتی برگزار می‌شود تا آنها انگیزه پیدا کنند که در این مسابقات به شکل حرفه ای وارد شوند که به آنها کمک بسیاری می‌کند تا از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند .

خبرنگار : ارین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار