رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
نظام آموزشی، دانشآموزان، معلمان و اولیا جهتگیریهای انقلابی و دینی را از سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی مطالبه میکنند
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در دیدار وزیرآموزشوپرورش با کارکنان این سازمان تاکید کرد که نظام آموزشی، دانشآموزان، معلمان و اولیا جهتگیریهای اساسی انقلابی و دینی را از سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی مطالبه میکنند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، حجتالاسلام علی ذوعلم در دیدار وزیرآموزشوپرورش با کارکنان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، بابیان اینکه وزیرآموزشوپرورش بازاندیشی بسیار خوبی در آموزشوپرورش داشته است، گفت: «اگر سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در همه اضلاع بتواند فهم عمیقی نسبت به جهتگیریهای تحول داشته باشد و رویکردهای مشارکت پذیر و عدالتگرای توحیدی را به خوبی پیگیری کند تحول تا حد زیادی محقق خواهد شد.»
او با بیان اینکه بیش از آنکه بگوییم چه اقداماتی انجام دادهایم باید بگوییم که چهکارهایی هنوز انجام نشده است، اشاره کرد: «در همسوسازی برنامهدرسی با اسناد تحولی تلاش زیادی شده است و به باور صاحبنظران زیر نظام برنامه درسی بهخوبی در آموزش و پرورش استقرار پیدا کرده است.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: «نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیا جهتگیریهای اساسی انقلابی و دینی را از ما مطالبه میکنند و ما خود را بیش از همه ملتزم به انجام کارهایی میدانیم که انجام ندادهایم.»
ذوعلم با اشاره به اصول تعریف سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، افزود: «این سازمان گفتمان محور و بر اساس سند تحول بنیادین است لذا رئیس محور و کارشناس محور نیست. سازمان باید آزاداندیش و اندیشمند باشد و در حد مقدور این رویکرد پیگیری شده است.»
سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی باید ظرفیت حضور تمام دیدگاهها را داشته باشد
او با اشاره به نقدهایی که به نشستهایی که در سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی برگزار میشود، افزود: «معتقدیم سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی باید ظرفیت حضور تمام دیدگاهها را داشته باشد تا نقاط ضعف و کاستیها آشکار شود.»
ذوعلم با اشاره به اصل سوم تعریف سازمان اذعان کرد: «باید تحولگرا باشیم و در این راستا سازمان باید به یک تحولی سازمانی در خودش دست پیدا کند تا بتوانیم منشا تحول در عرصههای دیگر باشیم.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: «مشارکتپذیری برای سازمان بهعنوان اصل است و متأسفانه در فرایندها و روشها مشارکتپذیری در بدنه آموزش و پرورش کم است.»
وی بابیان اینکه تعامل خوبی بین این سازمان با بدنه وزاتخانه وجود دارد، گفت: مشارکت استانها و دیدگاههای آنان بسیار مهم است و گروههای آموزشی برای ما به معنای ارتباط با معلمان در سراسر کشور است.
ذوعلم تصریح کرد: انقلابی بودن سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی اصل دیگری است که باید پویایی و تحرک جهادگونه در جهت نیل به آرمانهای انقلابی که مهمترین آن آرمانهای تربیتی و رشد معنوی و اخلاقی و انسانی امت است را در نظر داشته باشیم.
ذوعلم بابیان اینکه رسالت سنگینی در سازمان بر عهده ما است، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی قلب آموزشوپرورش است، تلاش میکنیم به گفته ایشان وفادار باشیم و به آن بیاندیشیم و در این مسیر با همدلی، تعاون و همافزایی این رسالت را بیش از گذشته به انجام برسانیم.
ارسال دیدگاه