تداوم 60 سال معلمی با عشق به دانش آموزان

یزد (پانا) - اکبر آیت اللهی دبیری است که کار معلمی را با عشق از سال 1337 در دبیرستان سینا تهران آغاز کرده است و اکنون با گذشت افزون بر 60 سال همچنان دردبیرستان های یزد به تدریس مشغول است .

کد مطلب: ۱۰۰۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تداوم 60 سال معلمی با عشق به دانش آموزان

دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی ملک ثابت یزد در روزنامه دیواری مدرسه خود معلمی را معرفی کردند که پس از 60 سال همچنان به تدریس ادامه می دهد .

دراین نشریه درمورد معرفی ایشان چنین آمده است :

اینجانب اکبر آیت اللهی درسال1318 در شهرستان تفت متولد شدم. تاکلاس دهم در دبیرستان امام تفت درس خواندم وکلاس یازدهم و دوازدهم را دردبیرستان ایرانشهریزد به پایان رساندم.

درسال 1337 با داشتن مدرک دیپلم به استخدام آموزش و پروش تهران درآمدم و در دبیرستان سینا پایتخت کار معلمی را آغازکردم . بعداز گذشت پنج سال و درسال 1345 درکنکور دانشگاه مشهد بارتبه2قبول شدم.

پس از اخذ مدرک لیسانس به یزد آمدم و مشغول به تدریس شدم دریک مقطع زمانی از سال 1354تا1359 مدیریت 2 مدرسه از دبیرستان های یزد را به عهده داشتم و بقیه دوران خدمت رسمی و ایام بعد از آن را به تدریس مشغول بودم و هم اکنون نیز پنج سال است که با دبیرستان نمونه ملک ثابت و دبیرستان های دیگر یزد به عنوان دبیرتاریخ همکاری می کنم .

چرا معلمی؟
اینجانب به علت عشق به دانش آموزان و علاقه به تعلیم وتربیت "معلمی" را برگزیدم و به علت محبت هایی که از دانش آموزانم دیدم این کار را افزون بر6 دهه ادامه داده ام و سعی کردم درکلاس به گونه ای عمل کنم که دانش آموزان را به درس و مدرسه وکلاس علاقمند سازم و محبت آنها را نسبت به خود جلب کنم و آنها نیز مرا به ادامه این کار تشویق کرده اند من هم به مراتب نیز سعی کرده ام در این کار ثابت قدم بمانم.
اساتید معروف شما ؟
در دوران دانشجویی استادان بسیار معروف و پر آوازه ای مانند دکتر یوسفی ،دکتر مویدی و مرحوم دکتر شریعتی داشتم. آقای دکتر شریعتی چهار سال افتخار شاگردی اشان را داشتم و هم اکنون خاطرات زیادی از ایشان به یاد دارم هم چنین از آقای دکتر جلال متین و خانم دکتر فلاح و دکتر نیکجو هم استفاده های فراوانی بردم و خوشحالم که این افتخار در شهر مقدس مشهد و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) نسیبم بوده است.
دانش آموزان معروف ؟
در دوران تدریس محصلانی داشتم که برخی از آنها پزشک متخصص (چه زن چه مرد) وبرخی دیگر به مناصب بالای سیاسی رسیدند از جمله آقای دکتر محمد رضا عارف فرزند حاجی احمد آقا تاجر قالی بودند که سمت معاون اول در دولت هشتم و اکنون هم نماینده ی مجلس شورای اسلامی مردم تهران اند.
یک خاطره
من در دوران معلمی 61 ساله خود خاطرات فراوانی از دانش آموزان عزیزم دارم.خصوصا از کسانی که مشکلات خانوادگی داشته و با گرفتاری های زیاد تحصیل می کردند.
در یکی ازدبیرستان های دخترانه یزد دانش آموزی داشتم که موقع تدریس درکلاسم خنده می کرد اول او را خیلی تحمل کردم، مبصر کلاس گفت شکرخدا کنید که در کلاس شما گریه نمی کند بعد از مصاحبه و گفت و گوی خصوصی با او دانستم پدر و مادرش از هم جدا شدند و هرکدام زندگی مستقلی دارند و این دانش آموز در منزل شوهر خاله اش که مدیر کل یکی از دستگاههای دولتی استان بود، زندگی می کرد و با وجود اینکه تمام امکانات برای او فراهم کرده بودند نتوانستند جای خالی مادر و پدر او را پر کنند.

شهدا :
من در طول خدمتم دوبار در جنگ ایران و عراق شرکت کردم یکی سال 1365 و دیگری سال 1367 به عنوان مسئول امتحانات تیپ الغدیر. در مدتی که در جبهه بودم خاطرات زیادی از دانش اموزان عزیزم در انجا دارم که هر کدام برای من درسی بزرگ و خاطراتی عظیم است که چگونه این جوانان با عشق و علاقه و شوری خاص در خط مقدم برای دفاع از میهن جان خود را در طبقه اخلاص می گذاشتند و هم اکنون تعدادی از آنها نیزجزو شهدا هستند.

دانش آموزان مدرسه نمونه ملک ثابت:
در مدتی که اینجا در دبیرستان ملک ثابت به تدریس اشتغال دارم به طور کلی همگی دانش آموزان این مدرسه از بهترین و مودب ترین و ازلحاظ درسی نیز جزو خوش فهم ترین دانش آموزان هستند.
بسباری از آنها کنجکاو و در مورد مسائل مختلف از جمله مبانی تاریخی (که در حیطه کاری من است) سوال هایی مطرح می کنند که من نیز همواره با رویی باز و گشاده به آنها پاسخ میدهم.
نکته دیگر آنکه این دانش آموزان از لحاظ مذهبی و اعتقادات دینی بسیار مورد پسند من هستندکه آنها نماز خوان ،معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب که در آینده بسیار انسانهایی مفیدی خواهند شد.

تجربه
اینجانب از دانش آموزانم می خواهم دروسی که دبیران محترم در طول سال تحصیلی ارائه می دهند هرشب آنهارا مرور و تمرین نمایند تا بتوانند در امتحانات موفق شده و نمره دلخواه را کسب نمایند.
انتقادی از دانش آموزان ملک ثابت دارید؟
اینجانب نه تنها از دانش آموزان این مدرسه انتقاد ندارم بلکه بارها خواستم در نحوه کلاس داری و تدریس مرا یاری کنند و راهنمای معلم سالمند خود باشند چراکه جوانان امروز به خاطر اوضاع امروزه از فهم بالاتری برخوردارند.
در پایان عرایضم امیدوارم که همه دانش آموزان در ادامه تحصیل و زندگی موفق بوده و همواره راهنمایی های والدین خودرا سرمشق خود قراردهند و بدانند افراد سالمند چون از تجربه بیشتری برخوردارند ،می توانند با کمک آنها زندگی آینده خودرا بهتر ترسیم نمایند و به یاری خداوند متعال موفق و پیروز باشید و همچنین از دوستان انجمن اسلامی کمال تشکر را دارم.

اعضای گروه : محمد مهدی امیرحسینی ، متین مجرد ، علی میرجلیلی و علیرضا طایفی نصرآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار