نگرانی های استاندار قزوین:

لباسی که برای قزوین دوخته اند در قواره آن نیست

۱۱ درصد بیکاری در استان قزوین

قزوین (پانا) - استاندار قزوین در شورای اداری در خصوص وضع بودجه و بیکاری جامعه قزوین ابراز نگرانی کرد و گفت: در بودجه جاری و عمرانی وضعیت خوبی نداریم و لباسی که به تن قزوین دوخته اند در قواره آن نیست. در فصل بودجه هستیم، اما متأسفانه هیچ هماهنگی وجود ندارد و برای سال آینده نگران هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
لباسی که برای قزوین دوخته اند در قواره آن نیست

هدایت اله جمالی پور در شورای اداری استان به انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات امر مهمی است که باید زمینه مشارکت مردم و فراهم کردن رقابت حداکثری با وجود سلایق مختلف از سوی شورای نگهبان در آن مهیا شود تا مشارکت حداکثری محقق شود.

او بیان کرد: تریبون‌ها هر چقدر وحدت بخش باشد دشمن مأیوس می‌شود. بنابراین همه تلاش کنیم صدای وحدت شنیده شود. کارهای مهم را بگوییم این دولت متعلق به نظام است. اینقدر دولت را نکوبیم. دشمنان همواره فضایی ایجاد کرده اند تا دولت‌ها محکوم شوند، راه حفظ کشور فقط وحدت است.

مدیران قزوین از هیج کاندیدایی جانبداری نکنند

استاندار قزوین ادامه داد: جانبداری و استفاده از امکانات دولتی ممنوع است و شما باید امانتدار باشید و له یا علیه هیچ نامزدی وارد کار نشوید.

جمالی پور تاکید کرد: در شاخص درمانی وضعیت خوبی نداریم و شاخص تخت پایین است. اگر برای بیمارستان‌های استیجاری حکم تخلیه بگیرند دچار بحران می‌شویم اما آمارها وضعیت را مطلوب نشان می‌دهد.

مدارس قزوین فرسوده است

او بیان کرد: در بارگذاری اولیه دچار خطا هستیم و آماری که می‌دهیم ایراد دارد برای نمونه سرانه ورزش و آموزشی بالاست، اما فضای ورزشی و مدارس ما فرسوده است. بر این اساس می‌توان گفت استان قزوین در همه شاخص‌ها پایین است. اما در آمارها خوب دیده می‌شود که نمایندگان باید کمک کنند تا شرایط بهتر شود.

استاندار قزوین یادآور شد: در بودجه جاری و عمرانی وضعیت خوبی نداریم و لباسی که به تن قزوین دوخته اند در قواره ما نیست و هماهنگی دیده نمی‌شود. در فصل بودجه هستیم، اما متأسفانه هیچ هماهنگی وجود ندارد و برای سال آینده نگران هستیم.

جمالی پور افزود: باید استان از روزمرگی خارج شود و چند کار خوب شکل گیرد. این همه واحد صنعتی داریم ولی بخش زیادی کارگر از استان‌های دیگر جذب شده و هم استانی‌های خودمان بیکار هستند.

او یادآور شد: با وجود چهار هزار واحد صنعتی آمار ۱۱ درصدی بیکاری استان نگران کننده است.

استاندار قزوین افزود: لازم است مشکلات را شناسایی و اشتباهات و بی توجهی گذشته را جبران کنیم.

او در ادامه اظهار کرد: هر چند امسال ۱۵ میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شده، اما کم است و باید تدبیر کنیم تا اطلاعات و شاخص‌ها به روز شود و واقعیت‌ها را به مسئولان کشوری منتقل کنیم.

جلسات شورای اداری باید کاربردی باشد

استاندار قزوین تصریح کرد: باید جلسات شورای اداری کاربردی و مفید شود و بتوانیم مدیریت بهتری در استان صورت گیرد.

او بیان کرد: صرفه جویی در ادارات در این شرایط مهم است و مدیران باید هم در منابع آب و برق و گاز و هم در اموال و بودجه و خودرو و سایر موارد صرفه جویی کنند.

استاندار قزوین یاداور شد: اگر هر کارمند ۱۰ برگ کاغذ مصرف نکند سالانه ۲۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این در حالی است که دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهد، اما برای هر نفر ۴۳ هزار تومان که کسی را راضی نمی‌کند و اگر این یارانه‌ها در زیرساخت هزینه می‌شد در ۱۰ سال مشکلات کشور رفع می‌شد.

او گفت: باید فرهنگ‌سازی کنیم و در رسانه‌ها الگوی مصرف بدهیم. زیرا شرایط سخت است و ما به مدیرانی نیاز داریم که درست مدیریت کنند.

جمالی پور افزود: مدیران با دستگاه‌های نظارتی همکاری کنند. زیرا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم. هر چند قوانین مهم است، اما گاهی می‌توانیم خارج از آن تصمیم بگیریم تا کارها تسهیل شود و در این میان به همکاری شورای دستگاه نظارتی نیازمندیم. بهره وری مهم و یک اصل است و مدیران باید مجموعه خود را تشویق کنند تا به این سمت بروند.

جمالی پور، ثبت اموال دولت را مهم دانست و گفت: برخی اموال ثبت شده لذا سامانه اموال راه اندازی شده و باید به روز و ساماندهی شود بویژه شهرداری‌ها در آن دقت کنند.

او بیان کرد: ارزیابی دستگاه‌ها در دستور کار است و بازدید از شهرستانها، حضور در مناطق و بررسی مشکلات و تشکیل جلسات در نمره ارزیابی مورد توجه است و نظر فرمانداران هم لحاظ می‌شود.

استاندار قزوین یادآور شد: پنجره واحد برای سرمایه گذاری شکل گرفته و استعلام ۲۰ روزه است و باید در کمترین زمان شکل بگیرد.

او تاکید کرد: اختلاف دستگاه‌های اجرایی در استانداری بررسی می‌شود و هیچ شکایتی از دستگاه دولتی نداریم، مدیران حق ندارند از یکدیگر شکایت کرده و یا در رسانه‌ها علیه هم صحبت کنند زیرا این کار موجب بی اعتمادی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار