برنامه های ایام فاطمیه و دهه فجر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تشریح شد

تهران (پانا) - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز در یک نشست خبری از اجرای ۱۱۸ برنامه «مادرانه» درایام شهادت و ولادت حضرت زهرا(س) و ۵۳۲ برنامه برای ایام دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های ایام فاطمیه و دهه فجر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تشریح شد

نشست خبری تشریح ویژه برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه فاطمیون و یوم الله دهه فجر پیش از ظهر امروز دوشنبه 30 دی ماه با حضور سید علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی و علیرضا زندوکیلی معاون هنری این سازمان برگزار شد.

در این نشست «علیرضا فاطمیان پور» با اشاره به مجموعه برنامه های ایام فاطمیه و ایام ولادت حضرت فاطمه (س) با عنوان «مادرانه» گفت: برنامه «سوگواره یاس» برگزار روز‌های ۸ و ۹ بهمن برگزار می‌شود؛ همچنین همزمان با این برنامه مراسم سمنو پزان در این مکان برگزر خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای نمایشگاه و نمایش آیینی «کوچه‌های بنی هاشم» خبر داد و گفت: این نمایشواره از ۲۰ دی در بلوار کشاورز آغاز شده و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد . همچنین «کلیپ مرهم» هم که جزو تولیدات سازمان برای این ایام است در فضای مجازی منتشر می شود.

وی افزود: کنگره ملی شعر فاطمی از ۱۱ بهمن ماه و در منطقه ۱۸ برگزار می شود، قرار است در این کنگره شاعران آیینی شعر بخوانند و نتیجه اشعار این جلسه در یک کتاب چاپ شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای تعزیه «مرثیه‌ای برای اموی‌ها» در منطقه 14 خبر داد و گفت: در روز‌های ۷، ۸ و ۹ بهمن ماه، گروه‌های تعزیه منطقه 14 ویژه برنامه «مرثیه‌ای برای اموی‌ها» را اجرا کند. همچنین نمایش «خزان ارغوان» هم از امروز در سالن ابن سینا واقع در منطقه دو اجرا می شود.

فاطمیان پور با اشاره به ویژه برنامه‌های ولادت حضرت فاطمه (س) از اجرای «به مادران شهرم» خبر داد و گفت: این برنامه عنوان اولین برنامه برای روز مادر است. قرار است پایگاه و غرفه‌هایی برای تهیه کارت پستال در برخی از مناطق شهر تهران برگزار شود. در این غرفه‌ها اسامی مادرانی که در آسایشگاه به سر می‌برند و یا مادر شهید هستند، قابل دسترس است. مردم برای آن‌ها کارت پستال درست و در روز مادر تقدیمشان می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری جشنواره «من و مامان» در مناطق ۵ ،۳، ۱۳، ۱۱ و ۱۵ خبر داد و گفت: ویژه برنامه مخصوص فرزندان و مادران در هر رده سنی است؛ البته بیشتر جامعه هدف ما نوجوانان هستند.

وی افزود: برنامه «مهرآیین» هم از برنامه‌های روز مادر است که در آن گروه‌های مردمی و یا دوستان خود ما در سازمان به منازل مادران شهدا سر می زنند و در صورتی که منزل آن‌ها کمبودی داشنه باشد یا خودشان نیازی داشته باشند، توسط گروه‌های داوطلب رفع می‌گردد. همچنین «مادر‌تر از مادر» هم برنامه تقدیر و قدردانی از کسانی است که در بهزیستی‌ها و ... برای کودکان مادری می‌کنند. این مراسم تجلیل در فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

فاطمیان پور از برگزاری ویژه برنامه «آیینه داران» توسط فرهنگسرای انقلاب خبر داد و گفت: ۵۲۵ بانوی شهید در بهشت زهرا (س) دفن هستند، می خواهیم تصویر برجسته‌های این بانوان را به شکل پوستر در شهر نصب کنیم.

وی از برگزاری جشن میلاد بانوی دو عالم در فرهنگسرای بهمن خبر داد و گفت: . جشن میلاد بانوی دو عالم را در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه های این سازمان برای ایم الله دهه فجر گفت: چون 22 بهمن امسال مصادف با چهلم سردار سلیمانی است؛ شعار سازمان فرهنگی هنری برای دهه فجر امسال «من سلیمانی‌ام» است.

برنامه مدرسه انقلاب،پویش کتابخوانی، فصل رویش از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که فاطمیان پور به آن اشاره کرد و گفت: در برنامه فصل رویش از رویش‌های انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ و هنر و علم و تولید با اهدای تندیس این برنامه تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: برنامه انقلاب پلاک 41 را با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم. همچنین برنامه کودک انقلابی را با محوریت کودکان پیش دبستانی جرا می‌کنیم. محصول ویژه‌ای برای این بچه‌ها تولید می‌شود و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: مردم بسیاری از شخصیت‌های انقلابی را نمی‌شناسند و تنها از این افراد نام‌هایی بر روی خیابان‌ها مانده است بنابراین طرحی تحت عنوان «سرت را بالا بگیر» داریم که بر اساس آن اینفوگرافی کوچه‌ها و خیابان‌ها تهیه شده است و مردم متوجه می‌شوند که این شخصیت‌هایی که نامشان بر معابر مانده چه تاثیری در انقلاب داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار