پوشش بیمهای برای بیش از 8000 فعال قرآنی کشور
یزد(پانا)- معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان یزد، اعلام کرد: تاکنون 8 هزار و 738 نفر از فعلان قرآنی کشور بیمه شدهاند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، نشست صمیمی مدیران صندوق اعتباری هنر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان یزد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.
منصور وحیدیفر، معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در این نشست گفت: صندوق اعتباری هنر در پاسخ به دغدغههای امنیتی شغلی با حمایت مستمر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در بیش از یک دهه پیش تاسیس شده است و مسئولیت آن نیز در راستای رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر در ایجاد تسهیلات برای معرفی کالاهای فرهنگی است.
وی افزود: مهمترین بحث بصندوق اعتباری هنر در زمینه تامین اجتماعی است که هم اکنون ۴۲ هزار نفر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین فعالان قرآنی تحت پوشش بیمه قرار گرفتهاند.
معاون اعضا صندوق اعتباری هنر بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه صندوق با بیمه تامین اجتماعی ، مبنای پرداخت حق بیمه ۱۸ درصد و حداقل حقوق است که ۱۰ درصد حق بیمه توسط صندوق و ۸ درصد نیز از هنرمندان دریافت میشود.
وحیدی فر ادامه داد: به دلیل این که در دولت گذشته بدهی زیادی به تامین اجتماعی داشتیم در دورهای با رکود همراه شدیم اما با مدیریت آقای سیدزاده تمامی بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی پرداخت شده است.
وی گفت: یکی از بیمههای ما مربوط به بیمه فعالان قرآنی است که تاکنون ۸ هزار و ۷۳۸ نفر بیمه شدهاند اما با توجه به این که تعداد فعالان قرآنی زیاد است این میزان را نشان نمیدهد.
معاون اعضا صندوق اعتباری هنر گفت: ما هیچ منعی در زمینه بیمه فعالان فرهنگی و هنری و قرآن نداریم و با تایید آن توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در صندوق اعتباری هنر میتوانند بیمه شوند.
وحیدی فر بیان کرد: ما در سطح کشور تعداد ۸۴ هزار عضو داریم که سعی کردهایم خدمات لازم را در این زمینه داشته باشیم.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف صندوق اعتباری هنر شناسایی و شنیدن صدای هنرمندان با همکاری اهالی فرهنگ و هنر در سایه همدلی اهالی هنر و فرهنگ است که در این راستا نیز سامانه طرح همرسانه بدین منظور طراحی و ایجاد شده است.
معاون اعضا صندوق اعتباری هنر بیان کرد: در این زمینه نیز سامانه پروانه به منظور ایجاد بستری برای توسعه مصرف کالای فرهنگی و ایجاد فضای تعاملی برای ارتباط مردم با هنرمندان و همچنین اهالی فرهنگ و هنر است.
مجید جوادیانزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت: یزد، شهری کویری است که با توجه به شرایط موجود، تجمیع جمعیت در این شهر صورت گرفته و به همان میزان نیز سرانه شهروندی نیز کمتر از سایر نقاط صورت میگیرد.
وی افزود: یزد، شهر پایتخت کتاب ایران و شهر جهانی، در آستانه تحول بزرگ است که همین امر باعث ایجاد انگیزه داخلی و مضاعف در هنرمندان شده و در بعد بیرونی نیز انتظار میرود که این شهر به عنوان مرکز تحولات فرهنگی و هنری در سطح کشور باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: برند یزد، برند فرهنگ و هنر است باید در نگاه مسئولان نیز به این امر توجه ویژهای شود.
جوادیانزاده گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ، گاهی درونگرا هستند که طرح همرسانه میتواند در جهت معرفی هنرمندان، اتفاق مبارکی باشد و تسهیلات را به سمت جامعه هدف سوق دهد.
وی گفت: در این زمینه ما نیازمند نهضت بزرگ برای اطلاعرسانی هستیم زیرا ممکن است که هنرمندان در نقاط مختلف شهر و استان از این تسهیلات محروم شوند.
ارسال دیدگاه