رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش :

استان یزد از استانهای الگو و نمونه در موفقیت های تحصیلی دانش آموزی است

یزد(پانا)- نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش صبح امروز با حضور "خسرو ساکی" رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درسالن اجتماعات شهید ساداتی این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استان یزد از استانهای الگو و نمونه در موفقیت های تحصیلی دانش آموزی است

"خسرو ساکی " دراین نشست با اشاره به تداوم پیشتازی های تحصیلی استان یزد در سنوات متوالی گفت : نگاه اموزش وپرورش سایر استان های کشوربه استان یزد یک نگاه الگوئی است و دست اندرکاران تعلیم وتربیت همواره سعی داشتند دراین راستا به راز و رمز موفقیت های یزد دست یابند.

"ساکی " با تائید سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درموفقیت دانش آموزان استان ، به رمز گشائی علل موفقیت استان در این جلسه اشاره کرد و گفت: یقینا استعداد سرشارو سخت کوشی دانش آموزان یزدی به همراه فرهنگ اجتماعی مردم وحمایت خانواده ها زمینه ساز این رشد وتعالی است .

ایشان تلفیق دین باوری و سخت کوشی مردمان یزد و پرداختن به علم ودانش را ستود وگفت : امیدوارم فرزندان این خطه و همه همه ملت ایران با بهره مندی از این فرهنگ ، زمینه تداوم سربلندی ،عزت وافتخار ایرانی اسلامی را فراهم آورند.

وی درادامه به تحلیل جایگاه سنجش و پایش کیفیت در نظام آموزشی پرداخت و گفت : سنجش به عنوان جزو جدائی ناپذیر فرایند یادهی و یادگیری و مهمترین عامل اصلاح و ارتقای کیفیت نظام آموزشی است .

این مسئول با تشریح اهداف سنجش در نظام آموزشی افزود : سنجش علاوه بر حوزه شناختی باید به میزان ارتقای توانمندی ها ،مهارت ها ، رفتار و نگرش دانش آموزان در ساحت های شش گانه مورد نظر سند تحول بنیادین نیزتوجه کند.

درابتدای این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد با ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان استان گفت : استعداد ، تلاش ، سخت کوشی دانش آموزان به همراه حمایت خانواده ها ، همراهی همه جانبه دست اندرکاران تعلیم وتربیت استان از جمله مدیران ، معلمان ، مشاوران ، کادر اداری و آموزشی مدارس از جمله عوامل زمینه ساز این موفقیت است .

"عباسعلی دانافر" مسائل اعتقادی و دینی مردم ، حضور همه جانبه خیرین مدرسه ساز دراحداث و توسعه فضاهای آموزشی وتربیتی ، پشتیبانی مسئولان ارشد استان ، اعضای شورای آموزش وپرورش را ازدیگر عوامل پیشرفت های تحصیلی استان برشمرد واز تلاش خالصانه مدیران پیشین و همه کسانی که از گذشته تاکنون دراین راه نقش آفرین بودند قدردانی کرد.

"دانافر" با تاکید برحفظ و تداوم این موفقیت افزود : آموزش وپرورش استان براساس سند تحول بنیادین سعی دارد این موفقیت را به تمامی ساحت های شش گانه مد نظر تحول بنیادین تعمیم بخشد.

درادا مه این نشست حاضران مسائل و نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف مرتبط با سنجش و ارزشیابی از جمله کاستی های سیستمی ، مشکلات ارزشیابی توصیفی و ... ارائه کردند .

گفتنی است رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش وپرورش در سفر دو روزه به استان یزد علاوه بر بازدید از حوزه های امتحانات نهائی ، حوزه های تصحیح و مدارس ، در نشست هایی معاونان آموزشی و کارشناسان سنجش ادارات آموزش وپرورش شهرستانها و نواحی 14 گانه استان یزد که به صورت جداگانه برگزار می شود شرکت خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار