هدفگذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری کیف، کفش و کالای ورزشی تا چهار سال آینده
تهران (پانا) – رئیس اتحادیه کفش ماشینی از هدفگذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری کیف، کفش و کالای ورزشی تا ۴ سال آینده خبر میدهد و میگوید دومین نمایشگاه کیف و کفش و کالای ورزشی محلی برای اتصال تولیدکنندگان مواد اولیه و کالای نهایی است که در رشد و رونق این صنعت نقش مهمی ایفا میکند.
علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش ماشینی در نشستی خبری گفت: «اتحادیه کفش ماشینی میزبان برگزاری دومین نمایشگاه کیف، کفش، کالای ورزشی و مواد اولیه بههمراه آثار طراحان برتر این صنعت است.»
وی با بیان اینکه دور اول دانشگاه در شهریور برگزار شده است گفت: «دومین نمایشگاه کیف، کفش، کالای ورزشی و مواد اولیه ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در محل بازار بزرگ ایران برگزار خواهد شد.»
اژدرکش با اشاره به رشد کمی برگزاری دومین نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه در سه طبقه تخصصی برگزار خواهد شد که برای کالای ورزشی ۷ هزار مترمربع و کیف و کفش ۴ هزار مترمربع فضا اختصاص خواهد یافت. ۷۰ شرکت تولیدکننده مواد اولیه در فضایی بالغ بر ۳ هزار مترمربع آخرین تولیدات خود را در معرض عرضه قرار خواهند داد.»
رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به استقبال بالای صورت گرفته از نمایشگاه اول گفت: «۱۱۵ هزار نفر طی چهار روز برگزاری نمایشگاه از آن دیدن کردند که آمار مناسبی است، نمایشگاه صنف و صنعت در دنیا سالی دو بار برگزار میشود و این امیدواری وجود دارد که نمایشگاه بتواند به رسالت خود عمل کند.»
وی ادامه داد: «تولیدات نمایشگاهی در فصل بهار و تابستان با پاییز و زمستان متفاوت است و نوع مواد اولیه مورد نیاز این محصولات در فصول مختلف نیز باهم تفاوت دارد.»
اژدرکش عنوان کرد: «زمان برگزاری نمایشگاه بهگونهای انتخاب شده است که خریداران و عمدهفروشان بتوانند برای تأمین بازار شب عید از آن استفاده کنند، همچنین ۷۰ درصد هزینههای برگزاری نمایشگاه از طریق اسپانسرها تأمین شده است.»
وی با اشاره به درآمد ارزی بالای صنعت کیف و کفش در کشور گفت: «چین بهعنوان دومین اقتصاد جهان سالانه ۸۵ میلیارد دلار درآمد ارزی دارد و ایتالیا نیز سالانه تنها از صنعت کفش ۱۲ میلیارد دلار ارزآوری دارد و ایران نیز میتواند با تولید و صادرات مناسب بخشی از بازار منطقه را بهدست آورد.»
رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به اشتغال بالای این صنعت گفت: «بهازای ۸۵ میلیون تومان سرمایهگذاری میتوان یک شغل در صنعت کیف و کفش و لوازم ورزشی ایجاد کرد، این در حالی است که برای ایجاد یک شغل در صنعت خودرو نیاز به سرمایهگذاری ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومانی وجود دارد.»
وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با کنفدراسیون کشورهای اسلامی گفت: «تلاش میشود تا مسیر صادرات به این کشورها هموارتر شود و ما نیز تلاش میکنیم همانند ایتالیا به هاب منطقه بدل شویم.»
اژدرکش در ادامه با اشاره به هدفگذاری صادرات ۴ میلیارد دلار کیف و کفش تا چهار سال آینده گفت: «تنها با ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی میتوان بخش عمده نیاز کشور به دارو را تأمین کرد.»
رئیس اتحادیه کفش ماشینی میزان صادرات کنونی کفش را ۱۲۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: «در مجموع سالانه ۲۵۰ میلیون دلار کیف، کفش و کالای ورزشی از کشور صادر میشود که رقم بالایی نیست، اما در نظر داریم تا با برنامههایی به صادرات رونق بدهیم.»
وی در ادامه با بیان اینکه از خرداد سال ۹۷ واردات ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده است گفت: «کلیه کالاهای موجود در صنعت کیف و کفش در این لیست ممنوعه قرار دارد و ما توانستهایم سطوح بالای نیاز متنوع مشتریان را تأمین کنیم در مجموعههای شمال شهر تهران حضور برندهای خوب ایرانی با محصولات فاخر که در گذشته با برندهای خارجی تأمین میشد دیده میشود.»
اژدرکش تصریح کرد: «در یک و نیم سال گذشته کار ۱۵ سال را انجام دادهایم و قاچاق کالا نیز بهشدت کاهش یافته است به این دلیل که افزایش نرخ ارز توجیه قاچاق را کاهش داده است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز برنامهها متنوعی برای کنترل قاچاق انجام داده است.»
در ادامه خردمند، رئیس اتحادیه سراجان گفت: «بسیاری از صنایع این روزها با چالشهای اساسی مواجه هستند و صنعت کیف و کفش نیز این قاعده مستثنی نیست.»
حیاتی، رئیس چرم طبیعی، چرم مصنوعی و لوازم کفش نیز گفت: «نمایشگاهها میتوانند کسب و کارهای کوچک و زیرپلهای را شکوفا کنند.»
حقپرست، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش ورزشی نیز گفت: «اگر چه شعال حمایت از تولید داخل مطرح میشود اما راهکارهای عملی و اجرایی این شعار در اختیار تولیدکنندگان قرار نمیگیرد.»
وی با بیان اینکه سالن ایصفر دومین نمایشگاه کیف و کفش به کالای ورزشی اختصاص یافته است گفت: «برندهای ایرانی باید بتوانند سکوی فروش برندهای خارجی را در اختیار بگیرند.»
علیرضا جباری، دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «برندهای کفش ورزشی تاکنون جای مناسبی در نمایشگاهها نداشتهاند اما با تلاشهای انجام شده تولیدات مناسب تولیدکنندگان داخلی از این پس در معرض دید عموم قرار میگیرند.»
وی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی است و خُردهفروشی ندارد گفت: «از آنجا که برندهای برتر در این نمایشگاهها شرکت میکنند برای عموم مردم جذاب است و میتوانند رنگهای فصل بعد و مدلهای متنوع جدید بازار را تماشا کرده و حسرت بخورند.»
ارسال دیدگاه