امام جمعه یزد: دشمن هنوز از رستاخیز ایجاد شده در منطقه مبهوت است

یزد(پانا)- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از سردار سلیمانی به عنوان فدایی بزرگ خداوند برای برملا کردن توطئه بزرگ دشمن در منطقه یاد کرد و گفت: دشمن هنوز از رستاخیز ایجاد شده در منطقه مبهوت و سردرگم است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد:  دشمن هنوز از رستاخیز ایجاد شده در منطقه مبهوت است

به گزارش ایسناآیت الله «محمدرضا ناصری» امروز بیستم دی ماه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حوادث اخیر دنیا که جمهوری اسلامی را نیز درگیر خود ساخت، ناشی از این بود که آمریکایی‌ها و غربی‌ها نمی توانند اسلام واقعی و ناب و ایمان صالح کسانی که دست مظلومان و محرومان دنیا را می‌گیرند و به مقابله با ظلم آنها برمی‌خیزند، تحمل کنند چرا که چنین اسلامی در برابر منافع طلبی و خوی چپاول گری آنهاست.

وی به تلاش چندین ساله صهیونیست ها برای گسترش فساد و بی دینی و لاابالی‌گری در بین جوامع بشری به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: آنها جلسات و اقدامات متعددی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از رشد و توسعه این نظام اسلامی با صرف هزینه‌های هنگفت طرح ریزی کردند و در کنار مسائل نظامی و سیاسی و اقتصادی، توطئه‌های فراوانی را برای سست کردن و تضعیف بنیه دینی جوانان این مرز و بوم برنامه ریزی و اجرا کردند.

خطیب نماز جمعه یزد گفت: دشمن امروز به دنبال تضعیف دین و بی غیرتی دینی مردم است چرا که می‌داند اگر دین مردم را از انها بگیرد قدرت انقلاب را تضعیف کرده و از این طریق می تواند نابودی این نظام اسلامی را رقم بزند.

وی با بیان این که در برخی مقاطع و بخش‌ها مانند سیستم آموزشی کشورمان شاهد تاثیر این توطئه ها و تضعیف قدرت تفکرو تعقل هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن در کنار تضعیف دین مردم، با فتنه گری و آشوب و فشار آوردن بر مسائل اقتصادی، رفاه و زندگی مردم را تهدید و آنها را تحریک می‌کند تا خدعه‌های خود را به نتیجه برساند.

آیت الله ناصری از جنگ 33 روزه، ایجاد داعش در منطقه و ایجاد ائتلاف برای حمایت از آن، اختلاف افکنی در بین مردم عراق و لبنان و تخریب‌ها و آشوب‌های ماه‌های اخیر در ایران و کشورهای منطقه به عنوان همین فتنه گری ها یاد کرد و گفت: این اقدامات در راستای طرح تولد خاورمیانه بزرگ در قالب توطئه ای بزرگ دنبا می‎‎شود و فرماندهی دلیر، با تدبیر، شجاع و مصمم با یک فرمان از سوی مقام معظم رهبری، همه این خدعه‌ها را برملا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن برخی صفات مالک اشتر که از سوی امیر المومنین علی(ع) در نهج البلاغه ذکر شده است، تمام این ویژگی ها را مطابق با خصائص سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی خواند و گفت: مردان بزرگ خدا علاوه بر زندگی‌ بزرگ از شهادتی بزرگ برخوردار خواهند شد.

امام جمعه یزد با اشاره به واقعه عظیم عاشورا، اظهار کرد: خداوند گاهاً چنین مصلحت می‎‎کند که توطئه‎‎ها و شیطنت‎‎های بزرگ دشمن را با یک فدائی بزرگ نابود کرده و از بین ببرد و در مورد توطئه بزرگ آمریکا و صهیونیست در منطقه نیز سردار سلیمانی همان فدایی بزرگ بود که رستاخیزی عظیم در منطقه و کشورهای مسلمان دنیا برپا کرده و آنچنان خدعه دشمن را برملا کرد که هنوز هم دشمن مبهوت و سردرگم است.

آیت الله ناصری در پایان تاکید کرد: اکنون وظیفه ماست تا با پیروی از خصلت های سردار سپهبد شهید سلیمانی، ویژگی‎‎هایی مانند اخلاص، ایمان و مردمی بودن و خدمت به مردم کردن را در خود تقویت کنیم و راه او را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار