وداع شکوهمند تهرانی ها با شهید سلیمانی و هم رزمانش

میلیون ها تن از مردم تهران با شعار «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» شهیدان سرافراز را تشییع کردند

تهران (پانا) - مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و هم رزمانش صبح امروز در دانشگاه تهران و در حضور خیل عظیم عزاداران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
وداع شکوهمند تهرانی  ها با شهید سلیمانی و هم رزمانش

مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ساعت ۸ صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه تهران آغاز شد. پس از چندی مقام معظم رهبری در این مراسم بر پیکر شهید سلیمانی اقامه نماز کردند.

در حال حاضر تمام خیابان های منتهی به دانشگاه تهران مملو از جمعیت عزادار بوده و هر لحظه بر تعداد تشییع کنندگان پیکر این سرباز وطن افزوده می شود.

تعداد زیادی از مقامات کشوری و لشگری برای شرکت در مراسم نماز بر پیکر سردار سلیمانی که به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد در دانشگاه تهران حاضر شدند. پیش از برگزاری نماز زینب سلیمانی فرزند برومند شهید قاسم سلیمانی در باره پدرش سخنان شور آفرینی ایراد کرد . پس از او نیز اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز که به تهران سفر کرده است طی سخنانی شهید سپهبد قاسم سلیمانی را یک شهید فلسطینی و شهید راه قدس معرفی کرد و بر تداوم راه او تاکید نمود.

مردم تهران با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده" در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی شرکت کردند.

این مراسم درحالی آغاز شد که مردم عزادار تهران از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز در مسیرهای تعیین شده برای وداع با پیکر این سردار سرافراز حاضر شده بودند.

ایستگاه‌های صلواتی از ساعات اولیه بامداد با پخش گل و پوسترهای حاوی تصاویر سردار سلیمانی با مردم برای حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی همراهی کردند.

طنین «مرگ بر آمریکا» در پایتخت ایران

«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در پایتخت ایران اسلامی توسط شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی طنین انداز شد.

مردم تهران همچنین در این مراسم شعار «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» سر دادند.

تهرانی ها با شعار «می‌کشم، می‌کشم آنکه برادرم کشت» در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی شرکت کردند .

از دیگر مسائل قابل توجه دست نوشته های زیادی با هشتگ #انتقام_سخت و با مضمون ضرورت اقدام متقابل در برابر اقدام تروریستی آمریکاست که مردم در دست داشتند.

«فرزندان شهدا انتقامی سخت از آنان می‌گیرند»، «لشکر قاسمیون»، «ترامپ قمار باز من حریف تو هستم»، «بدرود فرمانده»، «سنگرت خالی نیست ابومهدی» از دیگر مضامین پلاکاردها و دست نوشته های مردم شرکت کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی بود.

همچنین پلاکاردهایی با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مثل "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت"، "بدرود فرمانده"، "یالثارات‌الحسین" و ... در دستان مردم قرار دارد. علاوه بر پرچم جمهوری اسلامی ایران، پرچم‌هایی از گروه عصائب اهل الحق عراق و گروه مقاومت اسلامی بحرین و گروه‌های دیگر مقاومت منطقه در میان مردم به اهتزاز درآمده است.

تعدادی از جوانان هم با پوشیدن کفن‌هایی که روی آن نوشته شده "انتقام سخت"، حمایت خود را از پیام رهبر انقلاب برای شهادت سردار سلیمانی اعلام کردند. تصویر بزرگی از حاج قاسم سلیمانی نیز بر فراز میدان آزادی به اهتزاز درآمده است.

مردم تهران با امضای طوماری خواهان گرفتن «انتقام سخت» شهادت سردار سلیمانی شدند.یکی از شعارهایی که پیوسته از بلندگوها پخش می شد این بیت شعر بود که « ای لشگر صاحب زمان آماده باش آماده باشد // بهر نبردی بی امان آماده باش آماده باش » . در میدان آزادی نیز این شعار پیوسته از بلند گوها پخش می شد که : « نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار