سید مجتبی هاشمی: ذات فعالیت تشکلها حرکتی مشترک برای تربیت دانشآموز است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، حس مسولیتپذیری و مشارکت را از جمله وظابف مهم اعضای مجامع مربیان و اعضاء دانست.

با حضور سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ابوالحسن قلیزاده رئیس سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران و کارشناسان سازمان و اعضاء، نشست مجامع مربیان و اعضای سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران در سالن شورای شماره یک اداره کل برگزار شد.
سید مجتبی هاشمی با ابراز خرسندی از حضور گسترده جامعه فرهنگیان و دانشآموزان در حماسه راهپیمایی روز مباره با استکبار، ذات فعالیتهای آموزش و پرورش و تشکلهای دانشآموزی را حرکت مشترک برای تربیت دانش آموز دانست و افزود: هر چه قدر خودمان را به معیارهای اصیل انقلاب و نظام نزدیک کنیم ، وظایفمان را به شایستگی انجام خواهیم داد.
او در ادامه منشهای سازمان دانشآموزی را محور فعالیتهای این تشکل ارزیابی کرد و گفت: برداشت از سازمان دانشآموزی این است که محوریت بر روی منشها است و این کار توسط ابزاری انجام میشود که خودشان شاید محوریت خاصی نداشته باشند ولی در جریان این منشها با دستاوردهای حداکثری همراه خواهد بود، به عنوان مثال هدف فقط عضویت در این تشکل نیست بلکه بکار بستن این منشها در انجام امورات آن نتیجه مهم را حاصل میکند.
استمرار و تداوم باعث تعمیق منشها در وجود انسان می شود
هاشمی حس مسولیتپذیری و مشارکت را از جمله وظابف مهم اعضای مجامع عنوان کرد و یادآور شد: باید مجامع مربیان و اعضاء هویت ویژهای داشته باشد و بخشی از مسولیتها را بر عهده بگیرند، کما اینکه سازماندهی و توانمندسازی مربیان باید از جمله وظایف مجامع باشد.زیرا استمرار و تداوم باعث تعمیق منشها در وجود انسان می شود.
او برگزاری جلسات منظم و طرح ایده و اجرای آنرا از دیگر وظایف مجامع سازمان دانشآموزی عنوان کرد و اظهار داشت: باید بتوانیم از ظرفیت شوراهای دانشآموزی نیز استفاده بهینهای داشت زیرا این دانشآموزان میتوانند نقش موثری در مدارس ایفا کنند.
ارسال دیدگاه