فاطمه مهاجرانی: خانه علوم پایه راهاندازی میشود
ایران در تلاش برای دایر کردن دبیرخانه دائمی المپیاد جهانی سلولهای بنیادین است
تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، در گردهمایی مدیران مدارس استعداد های درخشان سراسر کشور در استان گیلان از طراحی و راهاندازی خانه علوم پایه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در استان گیلان به وضع نامناسب حوزه علوم پایه در کشور اشاره کرد و گفت: «طرحی با عنوان خانه علوم پایه برای دانشآموزان متوسطه اول سراسر کشور طراحی شده است.»
او گفت: «این طرح مختص استعدادهای درخشان نیست، فقط مرکزیت آن با استعدادهای درخشان است، این طرح به همه دانشآموزان مدارس سرویس میدهد و تمام بچههایی که علاقهمند به علوم پایه هستند میتوانند فعالیت کنند.»
مهاجرانی همچنین افزود: «ما باید بستر و فضای استفاده از ظرفیتهای دانشآموزان را در علوم پایه افزایش دهیم.»
او گفت: «ما باید به الگوسازی، گسترش دانش و ایجاد انگیزه در بین دانشآموزان کمک کنیم. این طرح قرار است در وزارت علوم مطرح شود و تفاهمنامهای هم در این خصوص با دانشگاههای علامه، شهید بهشتی و تهران در حال انعقاد است که در راستای تقویت علوم انسانی بهتر کار کنیم.»
او در ادامه افزود: «المپیاد یکی از شاخصهای مهم ما هست ولی فقط شاخصهای موفقیت هستند، همه هدف ما صرفا تربیت المپیادی و مدالآور نیست بلکه مهمترین ارزش، تربیت انسانهایی است که دل در گرو میهن اسلامی دارند و استعدادهای خودشان را در ساختن آن استفاده میکنند.»
او در ادامه افزود: «المپیاد های جدید مثل المپیاد جغرافیا و علوم زمین در حال طراحی است که در راستای تقویت علوم انسانی است.»
مهاجرانی همچنین در پایان گفت: «با یونسکو درباره المپیاد سلولهای بنیادین نیز صحبت کردیم که بتوانیم این رشته نوپا و مهم را به صورت المپیاد جهانی ثبت کنیم و ایران به عنوان دبیرخانه دائمی این رشته معرفی شود.»
در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: «همه ما وظیفه داریم زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان را فراهم کنیم به گونهای که آنها به معنای واقعی برای این کشور اسلامی یک نیروی انسانی واقعی تربیت شوند.»
او گفت: «یک دانشآموز ایرانی باید یک شهروند جهانی تربیت شود، باید در برنامههای خود به گونهای برنامهریزی کنیم که دانشآموزان استعدادهای درخشان از حیث مهارتهای اجتماعی و پرورش هوش اجتماعی و مهارتهای زندگی نیز آماده باشند.»
او در پایان ضمن تاکید بر اجرای ۶ ساحت تربیتی گفت: «باید با این دانشآموزان در ساحتهای دینی، اخلاقی و حوزه میهندوستی نیز به صورت ویژه کار شود.»
ارسال دیدگاه