زرافشان: میانگین سن کار آفرینان به ۲۲و۲۳ سال کاهش یافته است
تهران(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از کاهش میانگین سنی کارآفرینان به ۲۲ و ۲۳ سال خبرداد و این مساله را نشانگر ایجاد زمینه بروز استعدادها در جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه در مراسم تجلیل از منتخبان کنکور و المپیادهای جهانی شهر تهران در سال ۹۷ گفت: «این روزها در آموزش و پرورش فصل برگزاری مسابقات و المپیادهاست و شاهد حضور دانشآموزان توانمند در عرصههای مختلف هستیم. آموزش و پرورش باور دارد که هر دانشآموز دارای توانمندی و قابلیتهای ویژه است که باید در تعلیم و تربیت، شناسایی و زمینه بروز و شکوفایی آنها فراهم شود.»
او ادامه داد: «به عنوان مثال، همزمان با این مراسم، جشنواره خوارزمی در حال برگزاری است تا به شناسایی دانشآموزانی که در عرصه علم و فناوری دارای رتبه و مقام هستند، بپردازد؛ همچنین در مسابقات فرهنگی و هنری، استعدادهای فرهنگی و هنری شناسایی میشوند.»
او به ورود برخی دانشآموزان در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: «ما از دوره ابتدایی و اول متوسطه دانشآموزانی داریم که توانستند وارد عرصه کارآفرینی شوند و دانشآموزانی که در فضای مجازی بازارچه کارآفرینی ایجاد کنند. میانگین سنی کارآفرینان به شدت در حال کاهش است و امروز بزرگترین کارآفرینان دارای میانگین سنی ۲۲و ۲۳سال هستند که نشان میدهد زمینه بروز استعدادها فراهم شده است.»
زرافشان گفت: «استعدادهای خوب دانشآموزان ما در حال شکوفایی است و امروز جلسه تجلیل از آنهاست و قرار است این دانشآموزان وارد عرصه دانشی دیگر به نام دانشگاه شوند. اگر دانشگاه فقط جایگاه دانش باشد خیلی اتفاق خاصی نمیافتد اما اگر محلی برای ترکیب دانش و عمل باشد، اتفاقات خوبی رقم میخورد؛ در رویکرد جدید آموزش و پرورش هم در کنار آموختن، به کار بستن مطرح هست که نتیجه آن توسعه میشود.»
او به رتبه سوم یا چهارم ایران از لحاظ تعداد مهندس اشاره کرد و گفت: «رشتههای مهندسی نقش بالایی در توسعه دارند اما اگر این تعداد نتوانند شرایط کشور را مهیا کنند فقط دانش اندوزی را انجام دادند.»
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «ما امروزه در عرصه بینالمللی در حوزههای مختلف مورد ارزیابی قرار میگیریم و کشوری موفق است که بتواند خود و توانمندیهایش را نشان دهد. رقابت و فعالیتها در عرصههای نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی قرار میگیرد و در همه اینها نیازمند آموزش و پرورش و دانشگاه مطلوب است یعنی دانشگاه و آموزش و پرورش عوامل مبنایی است و اول باید فراهم شود تا سایر بخشها کار خود را به خوبی انجام دهند.»
ارسال دیدگاه